investicije od 85 milijuna kuna

Evo gdje se sve odvijaju radovi na Istarskom ipsilonu!

4

Pojačano ulaganje u sigurnost na Istarskom Ipsilonu koji tijekom ljeta postaje glavna infrastruktura za dolazak najvećeg broja turista u Istru nužno je kako bi se promet odvijao nesmetano. Desetine tisuća automobila svakodnevno koriste Ipsilon kako bi sigurno i brzo došli do svojih odredišta. Pred svaku sezonu Ipsilon postaje mjesto intenzivnih radova i priprema. Duž oba kraka pojačano se uređuje kolnik i okoliš dok se na pojedinim mjestima kao što su nadvožnjaci, zamjenjuje dio infrastrukture koji je nužan za siguran promet.

Iako su uvjeti, zbog visokih temperatura i pojačanog prometa, veliki izazov, radovi ne staju niti ljeti. Trenutno se radi na obnovi kolničke konstrukcije – postavlja se novi asfalt - na dionici Žminj – Rogovići. Ekipe za održavanje na Istarskom ipsilonu rade u dvije smjene, maksimalan broj sati na dan, kako bi se ta dionica kvalitetno asfaltirala što prije.

Unatoč vrijednim ulaganjima, našoj redakciji javili su se pojedini čitatelji sa komentarima upravo na radove koji su u tijeku na toj dionici, na kojoj se, sa dvije vozne trake prelazi u jednu. Upitali smo Bina-Istru o kakvim je radovima riječ i koliko će još trajati.

Christian Santaleza, direktor Bina-Istre upravljanje i održavanje kaže: „U Bina-Istri opredijelili smo se za visoke standarde sigurnosti prometa i uređenosti infrastrukture. Našim domaćim vozačima kao i gostima, želimo priuštiti iznad prosječan standard vožnje našim dionicama a infrastruktura Istarskog ipsilona mora biti isto toliko dobra kao i na svim glavnim pravcima EU."

"Imamo složen program održavanja, što zahtijeva jako puno posla koji se odvija kroz cijelu godinu. U zimskom razdoblju radovi su koncentrirani na dionicama u poluprofilu dok se u ljetnom periodu izvode radovi na punomprofilu. Svjesni smo da povremeno remetimo vožnju naših korisnika ali u odnosu na druge, radove nastojimo realizirati uz što manje ometanje prometa a svakako izbjegavamo potpuno zatvaranje dionica." kaže on.

"Trenutno se na dionici Žminj-Rogovići u dužini od 9 km, promet odvija dvosmjerno ali osigurali smo brzinu kretanja od 80 km/h što omogućuje i dalje dobru protočnost prometa. Zahvaljujući našim radnicima i kooperantima iz tvrtke Cesta d.o.o. iz Pule, koji su angažirani na gradilištu do 16 sati dnevno, radovi su brzo gotovi. Normalizacija prometa očekuje se 16. srpnja. Ne smijemo zanemariti da na jesen započinje izgradnja punog profila na dionici Rogovići-tunel Učka pa smo, i zbog toga, sada predvidjeli ove radove a svakako prije ljetnih špica koje tek dolaze. Na kraju svega, po završetku koncesije, državi moramo vratiti infrastrukturu u najboljem mogućem stanju.“ zaključio je Santaleza.

Već sada kreću pripreme jesenskih radova

Iako je ljeto na svom početku, pripreme za jesen/zimu su već u tijeku. Na Ipsilonu preostaje sanacija dodatna 2 vijadukta, nastavak radova na stijenskim pokosim na ulazu u tunel Učka, obnova asfalta u čvoru Kanfanar te obnova dijela kolnika u tunelu Učka. Kako je i najavljeno, na jesen je u planu i dugo očekivani nastavak pretvaranja dionice Rogovići-tunel Učka u puni profil autoceste. Kao zanimljiv podatak, kojim postaje jasno o kolikom se obimu poslovanja i ulaganja radi, tehničke ekipe Bina-Istre godišnje realiziraju program održavanja u vrijednosti od 85 milijuna kn.

Najnovije vijesti