Irena Burba: Na Zeleni telefon se najviše zove zbog otpada

0
Irena Burba, voditeljica Zelenog telefona
Irena Burba, voditeljica Zelenog telefona

Zeleni telefon ove godine obilježava 15 godina svog djelovanja. Servis Zelenog telefona se kroz dugogodišnji rad pokazao kao izvrstan pokazatelj stanja u okolišu, mišljenja građana i institucija, najčešćih problema i uzroka poteškoća u njihovom rješavanju.

„Od početka provedbe projekta primili smo otprilike 2800 poziva građana. Posjedujemo pismenu i digitalnu arhivu svih poziva na Zeleni telefon od 1997. godine do danas, izdali smo 180 mjesečnih izvještaja o radu. Izdali smo i 4 publikacije o ovom programu. Dio smo mreže Zelenih telefona Hrvatske, a od 2011. godine dio SOS mreže Istarske županije. Upravo dugoročnost Zelenog telefona dokazuje da je potreba građana za ovim servisom neupitna i kontinuirana. Problemi u okolišu se ne rješavaju jednostrano i jednokratno već je ta potreba konstantna“, kaže voditeljica Zelenog telefona, Irena Burba, ističući da su u Zelenoj Istri svjesni činjenice da ljudsko djelovanje sve više šteti okolišu i ekološkom sustavu što ima direktan utjecaj na ljudsko zdravlje.

„Stanje vode, zraka, količine otpada, kvaliteta hrane imaju veliki utjecaj na ljudsko zdravlje i zato je potrebno uključiti sve dionike institucije, službe, građane i nevladine udruge u borbu za čist i očuvan okoliš i zdravlje. Samo suradnjom se mogu postići rezultati i upravo je Zeleni telefon ta poveznica. Ponosni smo što već petnaest godina pružamo građanima besplatnu pomoć u rješavanju problema u okolišu. I tijekom ove godine strpljivo smo saslušali sve probleme koje su nam građani prijavljivali“, naglasila je voditeljica Zelenog telefona.

Saznajemo da je tijekom 2011. primljeno je 264 prijava građana, što je u prosjeku 20 poziva mjesečno. Najzastupljenije kategorije i ove su godine bile otpad, zelenilo i razno. Na kategoriju otpada odnosilo se 99, odnosno 37,5% poziva građana, što je 6% više u odnosu na proteklu godinu. Na drugom mjestu bila je kategorija zelenilo sa 48, odnosno 19,7% poziva, a na trećem kategorija razno s 37, odnosno 14% poziva. Značajan porast poziva ove godine bilježi se i u kategoriji životinje, koja je na četvrtom mjestu s čak 27, odnosno 8% poziva, dok je tijekom 2010. godine u istoj bilo samo 3% poziva.

„Kao što smo spomenuli, i ove je godine u kategoriji otpada bilo najviše prijava. Građani prijavljuju divlja odlagališta otpada ili traže informacije o načinu zbrinjavanja pojedinih vrsta otpada. O kategoriji zraka primili smo 14, odnosno 5,3% poziva. Jedan dio prijava odnosio se na zagađenje zraka od strane nekih pogona i tvornica, kao što je tvornica Hain iz Buzeta ili Istracement iz Pule. Takve slučajeve odmah smo prijavljivali Inspekciji zaštite okoliša te su neki, na zadovoljstvo građana, bili uspješno riješeni“, kazala je Irena Burba i dodala da je u kategoriji voda zaprimljeno 13 poziva građana. Pozivi u ovoj kategoriji su bili različiti, od zatrpavanja lokvi do onečišćenja mora otpadnim vodama iz industrijskih pogona.

Masakr na Zlatnim stijenama
Masakr na Zlatnim stijenama
„Čest problem koji nam građani prijavljuju su i otpadne vode, odnosno ispuštanje kanalizacije. Mnogi su slučajevi protiv pravnih i privatnih osoba tijekom 2011. godine riješeni te je Zeleni telefon bio poticaj da se zakon na području zaštite okoliša provodi i u praksi. Jedan od takvih slučajeva bio je i slučaj devastacije speleološkog objekta Val'dell Arno u kojem su Hrvatske šume kažnjene sa 50.000 kn kazne“, kazala nam je Irena Burba. Istakla je da i same institucije vrlo često krše Zakon o zaštiti okoliša i prirode, iako gotovo nikad nisu kažnjene. Saznali smo da je, primjerice, u slučaju neovlaštene sječe stabala u kompleksu Horizont na Zlatnim stijenama, Grad Pula, nakon utvrđivanja činjeničnog stanja, izdao rješenje Arenaturistu kojim je izrečena obveza uplate naknade štete u iznosu od 10.000 kn.

„U 2011. godini poslali smo ukupno 64 dopisa, što prijava što zahtjeva za informacijama, a dobili smo 33 odgovora. Najčešće su to bile prijave slučajeva Zelenog telefona raznim inspekcijama i nadležnim službama. Tako smo u 2011. godini surađivali i s Inspekcijom zaštite okoliša, Inspekcijom zaštite prirode, Poljoprivrednom inspekcijom, komunalnim redarstvima, komunalnim poduzećima koji su u 51,5% slučajeva odgovorili na naše zahtjeve za informacijama ili su pokretali postupke na temelju naših prijava. Dio slučajeva rješavao se i telefonskim putem ili su građani, nakon što bi primili informaciju, sami slali prijave nadležnim službama“, naglasila je voditeljica Zelenog telefona, Irena Burba. (R.M.)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa