sezona usred turističke sezone

SCONTI ‘Ako ste određenih dimenzija, ovo je šansa da nešto nađete’ (foto)

0
Foto: Mirjana Vermezović Ivanović
Foto: Mirjana Vermezović Ivanović

“Ovo su početna sniženja, tako da ni ne očekujemo previše, ali pošto ste određenih dimenzija, ovo je šansa da nešto nađete. Poslije više nema. To je tricky”, kazuje nam gospođa koju susrećemo u jednom poznatom pulskom butiku brendirane odjeće, ne preskupe, ali ni jeftine. Ona i prijateljica nisu, ako ćemo pravo, završile u ovom dućanu radi neke silne potrebe, nego su, kažu, sinoć bile na koncertu Simple Mindsa u Areni, pa sad krate vrijeme prije povratka u Dalmaciju.

 

Usred turističke sezone počela je još jedna sezona. Sniženja su na vratima, točnije obavijesti koje mame potencijalne kupce da uberu baš onaj komad koji su mjesecima mjerkali. Naravno, ukoliko je preostalo brojeva. Tricky, rekla bi naša sugovornica koja baš i nije upućena u cijene, odnosno ne može procijeniti je li haljina koju mjerka doista povoljna sad na sniženju u odnosu na tjedan, dva ranije.

Oni oka sokolova zamijetit će da na plakatu s kojeg se crvene velike dvoznamenkaste brojke najčešće stoji i dodatak, negdje u dnu. To je ta famozna riječ “do” koju primjećujete tek nakon što zabijete nos u vrata dućana ili nakon što ste već ušli, a onda trgovci računaju da će artikl u koji se zaljubite biti vaš, čak i ako nije snižen. 

Mnogi i nisu u potpunosti snizili cijene, već popusti vrijede samo na određene, rekli bismo manje atraktivne proizvode.

Želite, na primjer, kupiti birkenstockice koje mjesecima kibicirate. Jest, skupe su, čvrste i malo neudobne, ali neka malo i nažuljaju, razgazit će se. Nijemci su to, moraju biti malo grublje, ali će barem trajati, naivno računate. Ulazite u dućan, ali avaj, one fensi crne s velikim sjajnim kopčama i dalje su 150 eura, a na popustu od 10 posto su samo one ružnjikave, svijetlosive. Njih ne biste ni da vam poklone, promrmljate bijesno u bradu.

Ukoliko ne klonete duhom već na prvoj prepreci, puni entuzijazma krećete do druge trgovine, a kad tamo 30 posto popusta samo na dva štendera.

Više sreće potencijalni kupac neće pronaći ni u dućanu sportske opreme. Tamo je, veli prodavačica, “dugo 30”, a “kratko 20 posto”. Na vratima dućana s kupaćim kostimima i donjim rubljem stoji 50, a prije te brojke i, kako rekosmo, famozna riječ “do”. Unutra doznajete da su kupaći sniženi 30 posto. A možete, ako vam se baš prohtije, kupiti četiri komada pa će vam jedan pokloniti. Upola cijene je "proljetna kolekcija", koja kupaće ne uključuje.

Potencijalne mušterije su, međutim, zasad više fokusirane na lizanje skupih kuglica sladoleda i ispijanje kava na terasama kafića. U dućanima tek kupac, dva. Nešto ih se više vrzma u prodavaonicama gdje je "sve po 10 eura". Tamo računaju da im sniženja nisu potrebna.

“Turista uopće nema, kupuju naši ljudi. Nije ni blizu kako je bilo. Daleko je to od onoga što zovemo turizmom”, kaže nam prodavačica u dućanu s kupaćim kostimima te otkriva da je ovo drugi krug popusta. Prvi je počeo prije dva tjedna. Puljani, izgleda, čekaju treću sreću. (M. Vermezović Ivanović)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa