Važne novosti za iznajmljivače: Airbnb uvodi značajne promjene
Lažni oglasi postali su veliki problem za Airbnb, jednu od dvije najpoznatije platforme za iznajmljivanje apartmana, uz Booking.com.
Prijetnja je to potrošačima pa je ta platforma odlučila početi koristiti umjetnu inteligenciju u pokušaju suzbijanja prevaranata. Airbnb kaže da je uklonio 59.000 lažnih oglasa i spriječio da se dodatnih 157.000 pojavi na platformi ove godine.
Uz lažne oglase, drugi veliki problem su visoke naknade za čišćenje koje naplaćuju pojedini iznajmljivači. Tvrtka iz San Francisca priopćila je da je ove godine za više od 260.000 smještaja smanjena ili uklonjena naknada za čišćenje jer je potrošačima omogućeno sortiranje oglasa prema ukupnoj cijeni s tom naknadom.
Airbnb kaže da promjena načina na koji se prikazuju cijene obeshrabruje iznajmljivače da istaknu nisku cijenu uz gomilanje dodatnih naknada.
"Dobili smo puno povratnih informacija da Airbnb nije tako pristupačan kao što je bio", rekao je izvršni direktor Brian Chesky u intervjuu. Promjene u izlistavanju cijene počinju djelovati, a u pripremi su još neke mjere, dodao je.
Jedna od njih je "sezonsko dinamičko određivanje cijena", tehnologija koja bi pomogla iznajmljivačima da češće prilagođavaju cijene, kao što to rade zrakoplovne tvrtke i hoteli. Chesky je rekao da će to potaknuti iznajmljivače na snižavanje cijena izvan sezone, ali bi mogle biti više na vrhuncu sezone.
Airbnb je također najavio da će kasnije ove godine početi provjeravati sve oglase na svojih pet vodećih tržišta, kako bi se suzbili prevaranti. Lažni oglasi dovode do povrata novca i troškova ponovnog rezerviranja za Airbnb, "ali najveći je rizik za naš ugled", rekao je Chesky.
"Ako ne možete biti sigurni kada rezervirate smještaj na Airbnb-ju da je pravi i da će vam se svidjeti, onda ćete ostati u hotelu", dodao je. Tvrtka planira upotrijebiti umjetnu inteligenciju za provjeru oglasa.
Iznajmljivači će morati ući u objekt i otvoriti aplikaciju Airbnb. GPS će potvrditi da su na točnoj adresi, a AI će usporediti snimke uživo sa slikama koje domaćin koristi u oglasu. Ta novost kreće u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu, Kanadi, Francuskoj i Australiji, ali će se potkraj sljedeće godine proširiti na još 30 zemalja.