Druga cijev tunela Učka u prometu iduće godine
U Ministarstvu prometa potpisan je dodatak postojećim ugovorima za dvije podfaze dovršetka gradnje Istarskog ipsilona: jedna se sastoji od izgradnje drugog kolničkog traka od portala tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km te proširenja odmorišta Kvarner, a druga od dva nova vijadukta, Limska draga i Mirna, javlja Tihana Tomičić za Novi list.
Ukupna procijenjena vrijednost je oko 200 milijuna eura, a Ipsilon bi kao puni profil autoceste u mreži hrvatskih cesta trebao biti spojen sa ostatkom Hrvatske i pušten u promet do sredine 2026. godine. Ovim aneksom ugovora Bina Istri kao koncesionaru koncesija je produžena za 3 godine, do kraja 2041. godine, a ugovor su potpisali potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istre Dario Silić. Potpisan je i ugovor Bina-Istre s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues. Ovakav ugovor u veljači ove godine je prihvatila i Europska komisija, potvrdivši kako je usklađen s pravilima EU-a o državnim potporama i javnoj nabavi, javlja Tihana Tomičić za Novi list.
Najveći dio druge, 5,6 kilometara duge nove cijevi tunela već je probijen ostalo je oko jedan kilometar do proboja, a očekuje se da će dva kraka tunelske cijevi biti spojena ovog ljeta, dok se puštanje obje tunelske cijevi u promet očekuje polovicom iduće godine, nakon što završe radovi na opremanju novog i obnovi postojećeg tunela, napisala je Tihana Tomičić za Novi list.