Foto Dva dana fotografiranja u ekskluzivnoj vili uz dvije kreativke
Lidija Tomas Matijević i Marina Ćosić, dvije kreativke i samostalne poduzetnice udružile su se i dolaze u Motovun gdje će organizirati dvodnevnu radionicu fotografije i stiliziranja te poslovnog treninga. Točna lokacija radionica je ekskluzivni ambijent Vile Angelo, na obronku Motovuna, gdje će se 5. i 6. svibnja okupiti razni kreativci. Bit će tu oni koji imaju vlastiti business te im je fotografija bitna za prezentaciju rada, ali i oni koji žele pokrenuti vlastiti posao, ili bolje reći pretvoriti hobby u posao te se naučiti vizualnoj prezentaciji i pričanju priča kroz fotografiju.
Radionica Lifestyle Portofolio Class je, kako piše u najavi, zamišljena kao spoj praktičnog rada lifestyle fotografije i stiliziranja na nesvakidašnjoj lokaciji i poslovnog treninga, a zainteresirani se mogu prijaviti ovdje.
"Objedinile smo praktičan rad i business coaching koji je nužan ne samo za pokretanje posla, nego i za uspješno vođenje i rast brenda. Željele smo cjelovitost pa se workshop zapravo pretvorio u mini retreat kakav do sada nije postojao kod nas. Želja nam je i kreativno stvaralaštvo i kreativno malo poduzetništvo podignuti na novu razinu i pružiti priliku kreativcima koji žele napraviti iskorak i podići svoje stvaralaštvo na novi nivo te im dati priliku da rade u okruženju u kakvom nemaju često priliku biti kako bi naučili vještine stiliziranja i fotografija za prezentaciju i promociju svog rada ali i naučili kako voditi mindful business i stvoriti prepoznatljiv osobni brend", ispričale su nam Zagrepčanke Marina i Lidija.
* Pretvoriti hobističku fotografiju mrtve prirode u posao, odnosno izvor prihoda… Nije li to danas, kad skoro svi imaju fotografsku opremu i nešto negdje objavljuju, veliki zalogaj?
- Da bismo razumjeli pojam lifestyle fotografije moramo razumjeti trendove društva u kojem živimo, sveprisutni fenomen društevnih mreža te nove potrebe marketinga koje iz toga proizlaze. Vizuali, fotografije i video koji se koriste u promociji proizvoda ili usluga bilo malih poduzetnika kao i onih velikih razmjera, poput primjerice Canona ili Ikee ili većine sportskih brendova, imaju elemente lifestylea.
Usluge promovira životni stil kojem težimo
Životni stil koji njegujemo ili kojemu težimo je ono što promovira usluge ili proizvode nas malih poduzetnika jer priča priču koju želimo da publika čuje, a fotografija koju pri tome koristimo daleko je od hobističke fotografije mrtve prirode. Bez obzira na dostupnost visokokvalitetne opreme za foto i video reprodukciju uvijek će postojati amateri i profesionalci, a ono što će ih razlikovati jest namjera s kojom stvaraju, te ulaganje vlastite energije u edukaciju.
Znati što radimo, za koga radimo i s kojom namjerom je ključno u pretvaranju fotografije u materijal za promociju onoga što radimo. Upravo to želimo dati na prvoj radionici ovakvog tipa u Hrvatskoj, a kakve su vrlo popularne i raširene vani u svijetu kreativnog poduzetništva. Želimo kreativce naučiti kako da stiliziraju i fotografiraju kako bi mogli stvoriti brend koji će se izdvojiti iz mora amaterskih fotografija čija je kvaliteta često visoka samo iz razloga koji smo spomenuli ranije - a to je dostupnost i niska cijena kvalitetne opreme.
Ideja je ne samo podučiti fotografiji i stiliziranju, nego i pričanju priče kroz fotografiju, takozvani storytelling. A kako ih ne bismo ostavili praznih ruku kada je riječ o poduzetništvu, uključile smo i poslovni coaching u kojem ćemo pričati o tome kako stvoriti uspješan posao od svog hobija ili onoga što volimo raditi, te kako stvoriti ime ili brend koji će odoljeti naletima trendova i živjeti kroz godine koje dolaze.
* Lifestyle Portofolio – što je to točno?
- Lifestyle Portfolio je naziv radionice i prvotna ideja s kojom smo krenule u ovaj projekt. Početna ideja je bila omogućiti kreativcima da naprave lijep portfolio vlastitih fotografija s kojima bi se mogli predstaviti potencijalnim klijentima, no kako to biva ako si dopustimo slobodu u stvaranju, prepuštanje strujama kreativnosti može nas odvesti dalje no što u početku možemo zamisliti.
Tako je i naša radionica, naziva Lifestyle Portfolio Class proširila svoje vidike, razjačala mišiće i postala pravi mali retreat koji će u svibnju u Motovunu ugostiti 8 kreativaca čije će poduzetništvo zasigurno doživjeti jedan novi procvat, novo proljeće.
* Je li mindful business mind your own business?
- Jednim dijelom svakako je, ako mindful business predstavimo kao poduzetništvo kojem je cilj osviještenost na prvom mjestu radi vlastite dobrobiti. Govorim o svjesnosti o tome što i za koga radimo, kakav život i kakve vrijednosti želimo živjeti. Mindful znači svjestan u doslovnom prijevodu, a upravo svjesnost o sebi, životu i društvu u kojem živimo, postavljanje granica, razumijevanje prioriteta i postavljanje zdravih ciljeva je ono što želimo prožeti kroz stvaranje mindful poduzetništva.
Vrijeme u kojem živimo iznimno je izazovno, a u malom poduzetništvu se stalno rađaju kako trendovi koji nas preplavljuju, tako i potrebe rastućeg poslovanja, a kreativni poduzetnici su uglavnom sami svoji majstori i bave se svim aspektima poslovanja - od same proizvodnje proizvoda i kreiranja i davanja usluga, do marketinga, donošenja odluka, osmišljavanja strategija, komunikacije, administracije.
Za jednog umjetnika, primjerice, koji se bavi slikanjem, poduzetnički dio uzima nezamislivo velik dio vremena koji može donijeti puno stresa i sagorijevanja.
* Ne čini li vam se cijena od 1000 do 1100 eura visoka za dvodnevnu radionicu?
- Cijena je određena visokim troškovima koje event na ovoj razini iziskuje. U cijenu je uključen i smještaj jednu večer, večera kao i dva ručka oba dana, uz sav sadržaj i materijale sa same radionice. Ovakvi tipovi radionica koji se održavaju u Kopenhagenu, Italiji ili Francuskoj ne uključuju ni smještaj ni hranu, a cijene se kreću od 1500 pa čak preko 5000 eura i bivaju popunjene do zadnjeg mjesta.
Devet mjeseci pripreme za osam polaznika
Kod nas se ne zarađuje na ovakvim radionicama, iako se može činiti da je drugačije što mi je razumljivo. Ovakva radionica se priprema 9 mjeseci, a prima samo 8 polaznika, iznimno puno je truda oko organizacije od same web stranice do partnerskih suradnji, pa ako sami napravite računicu moći ćete lako zaključiti da su jedino strast, radost i volja ono što nas je odvelo u ovom smjeru.
Isto ako ne smijemo zaboraviti vrijednost ulaganja u sebe, vlastitu edukaciju kao i na ulaganje u posao. Jer biti poduzetnikom ne znači moći zaraditi za plaću, već ostvariti profit koji možemo uložiti natrag u posao što je nužno za opstanak na tržištu.
* Može li dobar stil nadoknaditi manjak sadržaja? Ili je opreka stil/sadržaj prevladana?
- Dobar sadržaj može proći neopaženo ako nema privlačnu formu u brzo skrolajućoj svakodnevnici smanjenje pažnje i strpljenja. S druge strane, bilo kakav stil ne može popuniti ispraznost sadržaja barem kada je poduzetništvo u pitanju, ako izuzmemo influencere kojima je, čini se, sve dopušteno.
Upravo ćemo na radionici pričati i o stilu i o sadržaju, za one koji su spremni za sljedeći korak u svom malom kreativnom poduzetništvu. Bit će to zaista jedinstveno iskustvo i za nas dvije, organizatorice, kao i za naše polaznice. Zaista smo spremne podijeliti sve što je i nas same dovelo do toga da imamo poslove koji nam omogućuju da živimo i radimo ono što volimo i u čemu smo dobre, te da to bude prepoznato.
* Koji vam je omiljeni istarski specijalitet?
- U unutrašnjosti bih se zimi odlučila za dobru jotu ili domaću maneštru ili kakvu janjeću peku, a na obali bih navratila na brodet ili svježu ribu iz ulova na žaru uz malo maslinovog ulja, domaći kruh i čašu malvazije. Od pašte su mi favorit pljukanci, a hoće li biti divljač, šparoge ili tartufi ovisi o mjestu i godišnjem dobu. (Tekst: Kristian Stepčić Reisman, foto: Lifestyle Portofolio Class)