Foto Bračni par iz Pule proizvodi unikatne kuhinje od istarskog kamena

11.04.2023 - 11:16
Dean Sudarić i Marina Bešker Sudarić
Dean Sudarić i Marina Bešker Sudarić

Neke projekte jedva dočekamo približiti našoj publici, a jedan od njih je novi brend vanjskih kuhinja na našem tržištu koji se zove Terrazza. Poslovni je to podvig kojeg za početak dočarava pojam „Made in Istria“ – ove kuhinje nastaju u jednoj od naših najljepših regija, a materijali od kojih se izrađuju su prirodnog, lokalnog porijekla. One će vas privući visoko stiliziranim vizualima, ali su istovremeno i mnogo više od toga; funkcionalne, kvalitetne i održive. Terrazzu je pokrenuo istarski bračni par kojeg čine Marina Bešker Sudarić i Dean Sudarić, a ovo je njihova priča, donosi portal Alter5

„Ideja o Terrazzi rodila se krajem 2021. kad smo, nakon desetogodišnjeg iskustva u industriji, te izrade nekoliko vanjskih kuhinja po mjeri, krenuli razmišljati o pokretanju vlastitog brenda koji će nuditi održiva kuhinjska rješenja. Osim toga, bilo nam je važno stvoriti mjesto na kojem će ljudi moći ostvariti svoj puni potencijal, sredinu u kojoj pojedinci mogu kroz timski rad stvarati proizvode za lokalno tržište i za izvoz“, počinje priču Marina, koja sa suprugom Deanom čini core team Terrazze; on je vlasnik tvrtke, a ona voditeljica razvoja poslovanja.

10 godina prije toga proveli su u izradi i montaži namještaja, koketirali su s raznim materijalima i proizvodima. Međutim, uvijek su najviše zadovoljstva pronalazili u izradi namještaja od drva – pogotovo od našeg domaćeg hrasta – kako zbog dostupnosti, tako i zbog kvalitete. Ovaj drive vodio ih je kroz razvoj mladog novog brenda Terrazza, kroz koji su i sami rasli i razvijali se. 

Kockice su se posložile kada su njihovom projektu pridonijeli industrijski dizajneri Karla Paliska i Tvrtko Bojić iz zagrebačkog Studija Ru:t. Upravo je njihov dizajn bio ključan za Terrazzu, jer ih je otvorio za nove ideje i perspektive. Rezultat njihove sinergije je vanjska kuhinja Sol, kao prvi proizvod brenda na čijem su razvoju radili više od godinu dana.

Kupcima su željeli ponuditi premium proizvod izrađen od visokokvalitetnih lokalnih materijala. Uočili su nedostatak i nedostupnost gotovih, jasno definiranih kuhinjskih rješenja, kao i nedostatak cjelovite usluge – od dobave kuhinjskih uređaja, preko montaže, do dugoročnog održavanja.

 

Naglasak su stavili na održivost, korištenje lokalnih prirodnih materijala te uslugu dugoročnog održavanja proizvoda. Takva usluga i predanost proizvodu, njihovim klijentima omogućuje da se bezbrižno posvete opuštanju i druženju u svom vanjskom prostoru. Tome, vjeruju, on i treba služiti.

Terrazza spaja gotovo sve regije Hrvatske – Zagreb, Istru, Dalmaciju, Rijeku i Slavoniju, a djeluje u Puli, gdje želi i ostati te stvarati i predvoditi industriju. U nastavku vas upoznajemo sa svim posebnostima ovog novog mladog brenda na domaćem tržištu!

Kakva danas vanjska kuhinja mora biti  da bi se smatrala dobrom i kvalitetnom?

„Vanjska kuhinja danas treba biti funkcionalna, kvalitetna i održiva. Treba oplemenjivati vanjski prostor i naglašavati njegovu ljepotu. Vjerujemo da u današnjem užurbanom svijetu ljudi zaslužuju takav nezasićen, neopterećen prostor u kojem mogu udahnuti, opustiti se, dočekivati društvo i, općenito, provoditi ugodno vrijeme“, objašnjava Marina, suosnivačica brenda Terrazza.

Sve o vanjskoj kuhinji SOL – prvom Terrazza proizvodu

Vanjska kuhinja Sol je izrađena od masiva hrasta, istarskog kamena i plastificiranog nehrđajućeg čelika. Modularni sustav kuhinje obuhvaća šest vrsta modula u četiri veličine koje se mogu kombinirati s ladicama ili vratima. Osim toga, klijenti mogu odabrati različite modele plinskih roštilja i slavina. Da bi razvili kuhinju otpornu na vanjske uvjet, bilo je potrebno razviti inovativne principe spajanja i sklapanja, te promisliti dizajn do najsitnijeg detalja.

Naime, vanjski drveni dio kuhinje napravljen je uz minimalno korištenje ljepila i bez korištenja lakova, što omogućuje jednostavno održavanje i promjenu dotrajalih dijelova, bez potrebe mijenjanja čitavih vratnica ili leđnih stranica.

„Minimalno korištenje ljepila omogućilo nam je jednostavno održavanje, zbog čega štedimo materijal i novac našim klijentima. Ideja o reduciranju korištenja lakova i ljepila rodila se u samom početku jer su prethodna iskustva s njima bila loša – kako u procesu proizvodnje, tako i procesu održavanja. Trenutno radimo na dizajnu i razvoju kutnog modula kako bi imali još više fleksibilnosti u stvaranju kuhinjskih kompozicija.“

Koliko Sol kuhinja može trajati uz održavanje?

Vanjska kuhinja Sol predviđena je za natkrivene prostore, no klijentima nudi i zaštitna pokrivala prema točnim dimenzijama kuhinje. Kuhinju je potrebno jednom godišnje premazati uljem te tijekom zimskog perioda prekriti predviđenim pokrivalom. U uvjetima pravilnog rukovanja i održavanja, kuhinja može biti isplativa dugotrajna investicija. U slučaju oštećenja ili dotrajalosti drvenih dijelova, zahvaljujući usluzi održavanja i servisiranja koju nude klijentima, isti se lako mogu zamijeniti.

Što ako poželite naručiti vanjsku kuhinju brenda Terrazza?

Nakon što im se klijenti jave s upitom, kreće zajednički razgovor o zahtjevima i specifičnostima njihovog vanjskog prostora. Kupci imaju mogućnost prilagodbe kuhinje odabirom vrste i veličine modula, boja inoxa i ulja, kamena, te ugradbenih aparata. Klijentima koji nisu u potpunosti sigurni kako će kuhinja pristajati u njihov prostor, Terrazza nudi besplatne konzultacije, a mogu zatražiti i izradu rendera kuhinje u svom vanjskom prostoru.

Cijene kuhinje ovise o modulima koji najbolje odgovaraju potrebama klijenata, a variraju ovisno o dimenzijama i ugradbenim aparatima.  U ponudi imaju dostavu i montažu, čije cijene također ovise o lokaciji klijenta, kao i uslugu dugoročnog održavanja. Rokovi isporuke vanjske kuhinje kretat će se unutar 3 mjeseca.

Vizije i planovi za budućnost

„Kuhinja Sol naš je prvi proizvod, no sigurni smo ne i posljednji. Iznimno smo ponosni na sebe i na dizajn tim. Na sebe – što smo ustrajali deset godina, prolazili težak put, kontinuirano griješili, dizali se i pokušavali iznova. Na dizajnere – što su iz nas uspjeli izvući maksimum, držali razvoj na pravom putu i, konačno, stvorili inovativan, održiv i prekrasan proizvod. Konačno možemo tržištu ponuditi proizvod iza kojeg stojimo i za koji jamčimo. Naša vizija su proizvodnja održivih, visokokvalitetnih proizvoda, te predvođenje industrije vanjskog namještaja u Hrvatskoj.“, donosi Alter5.

Tweet

Posljednje novosti