Jedan od rijetkih pulskih TV servisera:

Nenad Devetak: 'Osjećaj kad nešto popravimo je i dan danas lijep'

0
Nenad Devetak
Nenad Devetak

Servisi za popravak televizora i radio prijemnika pojačano se u Istri otvaraju pedesetih godina prošlog stoljeća, s prodorom radio-aparata, a kasnije i televizora u svakodnevni život Istrana. Do početka šezedesetih godina 20. stoljeća, u hrvatskom dijelu Istre mogao se uhvatiti samo TV signal talijanskog RAI-ja.

Kako je TV prijemnik bio mjesto okupljanja obitelji i prijatelja, njegov kvar značio je svojevrsnu socijalnu izoliranost, pa je "doktor za televiziju" bilo jedno od najvažnijih zanimanja. Danas se štošta promijenilo. Nenad Devetak iz tvrtke DMN jedan je od rijetkih preostalih pulskih servisera televizora.

* Kako ste zadovoljni stanjem u servisiranju TV uređaja u Istri? Izumire li taj posao jer većina ljudi baca stvari nakon par godina i kupuje novo?
- Stanje servisiranja u Istri, ali i šire je zaista u izumiranju. Posla, zapravo ima dovoljno, ali je „matematika“ neodrživa. Naprimjer, dosta vremena trošimo na konstatacije kvara, nakon kojih klijenti odustanu od popravka zbog neisplativosti. Još uvijek ne naplaćujemo prijem uređaja u servis i konstataciju kvara.

'Namjerno nepovoljno formirane cijene rezervnih dijelova'

Razlozi neisplativosti su namjerno nepovoljno formirane cijene rezervnih dijelova od strane proizvođača i uvoznika, a s krajnjim ciljem bacanja zapravo popravljivih uređaja i kupovine novih.

Također, raznim reklamama se kupcima nastoji objasniti da im treba novi TV radi novih karakteristika koje se ugrađuju u TV, a velikoj većini uopće ne trebaju. I još, kod dosta klijenata koji se informiraju o popravaku, primijećujem da sami sebe varaju, jer kao, novi uređaj košta oko 150 € (osnovni TV), popravak bi me došao npr. 60 € (ne baš osnovni i zapravo vrijedan TV), još malo dodam…. A zapravo ode u dućan i kupi 400 € TV. Taj uređaj je gotovo uvijek najveći mogući za što manje novca koji će još teže biti popravljati. Znači pogrešna odluka, ali ljude to veseli.

Televizori, i druga tehnika, bi trebali biti konstruirani da je moguć razumni popravak i morali bi biti dosta skuplji, kao novi. Također, servisnu mrežu treba stimulirati da može opstati, a ne nuditi podcjenjivačke ugovore za garancijske servise… Mi već dugo ne potpisujemo ugovor ni s nijednim uvoznikom.

'Najviše se popravlja pozadinsko osvjetljenje'

Pokušavam uvesti dodatne djelatnosti, kao npr. servisiranje manjih električnih vozila, punionice za EV i drugo te tematike.

 

Privatno, moja šira obitelj se već dugo koristi električnim vozilima (pet od sedam auta trenutno), a imamo i solarnu elektranu na kući, pa smo tu tematiku davno prihvatili.

* Vodite servis već više od trideset godina. Jesu li stari televizori s katodnim cijevima bili bolji?
- Televizori s katodnom cijevi su bili bolji za servisiranje, jer je skoro sve imalo smisla popravljati jer su se popravljali zamjenom elemenata (pet do petnaest) male vrijednosti, pa bi ukupan iznos popravka bio razuman. Jako mali broj TV-a je završavao u rashodu.

* Kako se snalazite s novom valutom?
- Nova valuta nije problem.

* Koji dijelovi televizora se najviše popravljaju? Je li teško naći dijelove za stare uređaje?
- Najviše se popravlja tzv. pozadinsko osvjetljenje novijih led televizora. Prilično je točno da što je noviji, kraće traje! Za dijelove se snalazimo na svakakve načine.

Često, već nakon par godina, npr. matična ploča za neke uređaje nije nabavljiva. Također, trgovci reklamiraju razne manje poznate brandove TV-a, a za njih bude slaba podrška.

'Ne daj Bože horrore'

* Kakva će biti budućnosti televizora, prema Vašim predviđanjima? Je li moguće da će televizija kao medij, odnosno TV stanice, nestati?
- Mislim da će još dugo postojati TV i navike gledanja u sličnom obliku kao danas.

* Moj dojam je da se digitalni radio baš nije 'uhvatio' u Hrvatskoj. Vaš komentar?
- Prije cirka jedan mjesec sam u novom autu, koji ima digitalni radio, baš takav dojam stekao. Čini mi se da nije još zaživio u Hrvatskoj, a sjećam se prije četiri godine me prijatelj vozio po Sloveniji i bilo je 10-ak digitalnih stanica.

* Koji Vam je događaj iz poslovne prakse ostao u sjećanju i zašto?
- Ne mogu izdvojiti ništa posebno, jedino osjećaj kad nešto popravimo i kad je stranka zadovoljna je i dan danas lijep.

* Gledate li  u privatno vrijeme televiziju, ili Vam je dosta toga zbog posla? Hoće li Vaši potomci naslijediti Vaš posao?
- TV gledam navečer da me uspava, ali „lagano štivo“, nikako npr. novije akcijske filmove, ratnu tematiku, ne daj Bože horrore…

Naslijedio sam ovaj posao od mog tate, ali svog sina sam motivirao da, iako je tehničke struke i gena, ode raditi na drugo mjesto. Kućni majstor je u turističkoj tvrtki Maistra. Kćer je magistra kineziterapije, zaljubljenik u sport i vježbe što je netipično za našu širu obitelj?! (Kristian Stepčić Reisman)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa