razgovor

Legendarni pazinski vozač Ivan Hrvatin: 'Šetam skoro svaki dan'

0
Ivan Hrvatin i obitelj
Ivan Hrvatin i obitelj

Pazinjan Ivan Hrvatin (61) strastveni je zaljubljenik u automobile koji se auto sportom bavi već gotovo pola stoljeća. Po zanimanju je dipl. ekonomist i od 1997. godine tajnik i zaposlenik Autokluba Pazin, te kao volonter tajnik Autokarting saveza Istre i Saveza autoklubova Istre. Ivan je nagrađivani autosportaš iza kojeg su brojana natjecanja.

Na utrkama se prvi puta okušao još osnovnoj školi.    

„Kao klinac sam 60-ih godina prošlog stoljeća promatrao utrke kartinga koje su se održavale i u Pazinu, te se tu javila ljubav za automoto sportom. Kao četrnaestogodišnjak počeo sam nastupati na ondašnjim rallyima, to su današnje ocjensko spretnosne vožnje, te sam na početku vozio motocikl. S 18 godina počeo sam nastupati s Fićom, pa sa Zastavom 101 i na kraju Yugom. Svi smo tada nastupali kao amateri bez vozačkih licenci“, priča Ivan.

Vozila za rally, ali i svakodnevnu vožnju

U Istri su se tada vozili Istarski rally u Puli, Rally Dani grožđa u Bujama, Rally za Festival mladih u Pazinu, Riječki rally i Matuljski ili Opatijski rally.

„Vozila su to bila registrirana i za svakodnevnu upotrebu koje smo za ono vrijeme malo doradili (aluminijske felge, bolje gume, onda iz Italije, tvrđe amortizere, malo otvoreniji i bučniji ispuh, a neki koji su bili automehaničari bi bili malo doradili glave motora i eventualno promijenili i ugradili veće ili duple karburatore“ prisjeća se Ivan koji je kaže u tim godinama sudjelovao na svim rallyima, sve dok nije kupio diesel vozilo.

Dodaje kako je tada nastupao za matični klub Automoto društvo “Naprijed” Pazin, koji od 1991. mijenja naziv u Autoklub “Pazin”.

„Grupa zaljubljenika je 1993. osnovala Autoklub “Istra racing team“ koji se odmah učlanio u Hrvatski auto i karting savez, a na nivou Istre klubovi su osnovali svoj savez AKSI Auto karting savez Istre“ pojašnjava Ivan, koji je od osnutka izabran za tajnika.

„Od osnutka IRT Pazin kroz klub je prošlo jako puno vozača iz cijele Istre, a jedno vrijeme smo imali čak i dva vozača iz Oroslavlja. Vozači koji svi imaju licence HAKS-a, imaju i svoje natjecateljske automobile voze niz disciplina: karting, slalom vožnje, kronometar vožnje, rally, brdske auto utrke,  kružne auto utrke, nekad smo vozili i off road utrke s đipovima i motocros utrke“ kaže Hrvatin u čijem klubu danas ima 35 članova.

 „U klubu je 20 članova s licencama, a imamo i dvije cure, Stefani Mogorović i Laru Kontuš koja je odnedavno postala mama, a najmlađi član je kartingaš 11. godišnji Ricardo Kočevar. Ne bi nikoga posebno isticao jer kroz 28 godina rada i djelovanja imali smo mnogo državnih prvaka tako da su mi svi dragi i dobri“, kaže te dodaje kako su državni prvaci bili više navrata u disciplini brdskih utrka.

Nikad nije doživio teške ozljede

„Pored brdskih utrka, zadnjih godina žarimo i palimo u kronometar vožnjama, zadnje veliko priznanje Zlatnu plaketu  dobili smo od HAKS-a u 2015. za tri uzastopna osvojena prvenstva u kronometar vožnjama 2012, 2013. i 2014. Od Sportske zajednice Istarske županije dobili smo priznanje kao najuspješnija momčad Istarske županije u 2020. godini jer smo bili prvaci u kronometar vožnjama u Prvenstvu Hrvatske, Prvenstvu Auto i karting saveza Istre i Auto karting lige Zapad (Istra, Rijeka i Gorski kotar)“, ističe Hrvatin te otkriva i kako su mu od svjetskih vozača u mladosti bili idoli Mario Andretti iz Motovuna i Patrick Depaje koji je vozio formulu Tirel sa 6 kotača, dok ga u zadnje vrijeme fascinira vozač rallija Sebastien Loeb.

Dodaje kako u ovim vožnjama nikad nije doživio teške ozljede. 

„Što se udesa tiče na nastupima na ocjensko spretnosnim vožnjama (nekad su se to zvali rallyji druge kategorije) ne postižu se velike brzine, nego je bitna bila točnost ulaska u vremensku kontrolu, a na parkinzima ili poligonima bile su postavljene garaže i čunjevi gdje ste morali pokazat spretnost i preciznost u vožnji , rekli bi slobodnim rječnikom – bez divljanja, čista preciznost“, kaže Hrvatin te ističe kako su ovakve vožnje u domeni tehničke discipline bile početak bavljenja automobilizmom, nakon čega su oni odvažniji i bolji krenuli u profesionalne vode.

 

Sinovi nisu u automobilizmu, ali...

Kad nije u automobilizmu, uživa u dugim šetnjama prirodom i uz more.

„Šetam skoro svaki dan, volim posjećivati i obilaziti mjesta u Istri, Učki ili nekim našim bližim otocima Krk, Cres i Lošinj“ kaže , ujedno preferiram i vozim ATV quad po prirodi“, kaže nam ovaj  istinski zaljubljenik u automobile. U sretnom je braku sa suprugom Anom i roditelji su dvojice sinova, od kojih se nijedan nikad nije bavio automobilizmom.

Mlađi Ivan je ekonomist poput oca, dok je stariji Nino dipl. inženjer prometa, pa tako „barem nešto od tatine strane miriše na diesel, kad već ne na benzin“, šali se Hrvatin. (Tekst: Divna Knežević, foto: privatni album)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa