razgovor: mirko marić

Bivši specijalac HV-a sada ima servis za mobitele u Puli

0
Mirko Marić: Domaći traže popravke ekrana, a turistima mobiteli padaju u more
Mirko Marić: Domaći traže popravke ekrana, a turistima mobiteli padaju u more

Nakon jedanaest godina provedenih u vojsci, Puljanin Mirko Marić odlučio se na poslovni iskorak. Oduvijek su ga fascinirali mobiteli, i kad se pojavila prilika, uz razne poticaje 2004. godine otvorio je prodavaonicu i servis u Puli. Prvi korak dogodio se još 2002. godine kada se počeo zanimati za dekodiranje mobitela, što je uspješno savladao, a potom je prešao i na sam servis, odnosno popravke.

"Škola za servis mobitela ne postoji. Zanat sam 'pekao' u Zagrebu, u jednom od rijetkih tada otvorenih servisa za mobitele Simel d.o.o., gdje su mi izašli ususret da uz njihove servisere učim sve o ovome poslu. I tako je krenuo moj moj put k otvaranju servisa", kazao nam je naš sugovornik.

* Koja je razlika između ondašnjih i sadašnjih mobitela? Koji su po Vama bili bolji?
- Razlika između ondašnjih telefona i sadašnjih je velika. O samoj tehnologiji da i ne govorimo. Prije dvadesetak godina za popravak mobitela morali ste dosta koristiti lemilicu i tzv. puhaljku za skidanje SMD čipova, dok danas u većini slučajeva mijenjate komponente bez gore navedenih alata. Što se tiče kvalitete, mišljenja sam da su stari telefoni bili dosta kvalitetniji od ovih danas.

* Koji Vam je događaj iz prakse ostao u sjećanju i zašto?
- Posebno upečatljivih događaja u ovih 18 godina i nemam. Mogu navesti događaj kad vam stranka donese mobitel preko kojeg je prešao automobil, a vi mu ga uspijete spasiti jer su mu ostale neke drage uspomene u mobitelu... Ili sam imenik, koji je strankama itekako bitan.

* Koji se popravci najviše traže? Dolaze li turisti?
- Najviše se traže popravci ekrana i većina servisa se zasniva na tome, jer padovi su neizbježni, a tada su tu najčešće lomovi ekrana.

 

Što se tiče samih turista, oni su zastupljeni samo u ljetnom periodu i da - naravno da i oni traže uslugu servisa - a odnose se najčešće na padove u more njihovih ljubimaca.

* Koji mobitel Vi osobno koristite i zašto?
- Ja koristim telefon marke Samsung i mišljenja sam da je to najkvalitetniji mobitel na tržištu, iako se neki neće samnom složiti. Imaju najmanje kvarova, izuzmemo li lomove ekrana. Moram napomenuti da još jedna marka telefona osvaja tržište, a to je telefon Xiaomi.

* Hoće li fiksne telefonske linije izumrijeti?
- Fiksna telefonija definitivno izumire i za neko kratko vrijeme mislim da je neće niti biti. Ja osobno niti je ne koristim.

* Kako je biti obrtnik ili mali poduzetnik u Puli?
- Mali poduzetnik ili obrtnik u Puli? Teško je dati nekakav sud u vezi ovog pitanja. Mnogi obrti i obrtnici izumiru, samo jaki opstaju. Davanja su velika u svakome pogledu i malom obrtniku je teško opstati. Grad kao grad ne pomaže, a na svom primjeru mogu samo reći da sam 18 godina obrtnik u ovome gradu, i opstajem samo zato jer imam neki krug ljudi, koji su svih ovih godina dosljedni svom serviseru mobilnih uređaja. Ne žele ići kod nekoga drugoga, ili slati uređaj u Zagreb, i onda čekati i po mjesec dana, a ovdje mogu dobiti kvalitetnu uslugu u roku od dan, dva.

* Imate li neke hobije? Što radite u slobodno vrijeme?
- Hobija baš i nemam jer sam više-manje cijeli dan u servisu. Iako sam dugo bio vojno lice u specijalnim postrojbama HV-a i bavio se padobranstvom i ronjenjem, sada volim samo mir i šetnju, što je neophodno za ovaj posao. (Kristian Stepčić Reisman)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa