Gužve na Tunelu Učka. Evo što kaže Bina Istra!

1
S riječke strane Tunela Učka 21. lipnja oko 14.30 sati
S riječke strane Tunela Učka 21. lipnja oko 14.30 sati

Moram priznati da dugo nisam osjećao takvu klaustrofobiju kao 21. lipnja, kad sam oko 14.30 sati, po najvećoj žegi uletio u kolonu s riječke strane Tunela Učka. Samo vrijeme čekanja i nije bilo takav problem - čekao sam oko 15 minuta, mada ne znam koliko su čekali ovi prije mene - koliko saznanje da ne možeš ni naprijed ni nazad, vani je 40 stupnjeva, i pojma nemaš koliko će to trajati.

Što ako mi pozli? Što ako mi zakuha auto? Što ako mi kroz otvoren prozor uleti osa? Što ako tipu ispred mene eksplodira auspuh? Što ako se auto iz suprotnog smjera u slabo preglednom zavoju zabije u jednu od bijesnih mašina iza mene, dok se okreću i vraćaju nazad, jer im se ne da čekati? Sto (ne)realnih pitanja, a ti čekaš, i čekaš, i čekaš.... I pipaš si glavu razmišljajući koliko  još do toplotnog udara.

 

U čemu je dakle problem? U veljači svi smo sretno dočekali vijest o gradnji punog profila Ipsilona i druge cijevi Tunela Učka, no sve to ima i svoju crnu stranu. Zbog radova nastaju zastoji. Iako radnik sa žutim prslukom obiđe vozače i nešto im objašnjava, pa je tako bilo i kad sam ja uletio u gužvu, biti u takvoj situaciji nije nimalo ugodno. Naročito ako auto nema klimu. Što će biti kad se na ovaj sitan promet još nakaleme i svi oni turisti, ne usuđujem se pomisliti.

Prateći društvene mreže, pročitao sam još nekoliko sličnih iskustava vozača, što znači da gužve nisu izolirana pojava. Evo što svemu kažu u Bina Istri:

"Na infrastrukturnim projektima izgradnje cestovnih tunela, sigurnosni standardi zahtijevaju obustavu prometa u fazi miniranja. Npr. na projektu izgradnje druge cijevi tunela Karavanke, koji povezuje austrijsku autocestu A11 sa slovenskom autocestom A2, tijekom izgradnje očekuju se obustave prometa i do sat vremena. U fazama miniranja prilikom izgradnje druge cijevi tunela Učka, posebnom organizacijom gradilišta koje se odvija kontinuirano 24/7, nastojimo prekide prometa skratiti do 15 min a sve kako bi što manje remetili putovanje naših korisnika, a zasigurno ćemo i to vrijeme skraćivati kako budemo napredovali u fazama proboja tunela", odogovorili su iz koncesionara Tunela Učka.

"Za vrijeme miniranja, organizirano je obilaženje korisnika u koloni od strane naše službe sigurnosti, a sa službom hitne pomoći definiran je poseban protokol za žurni prijevoz pacijenata koji se prioritetno osigurava uz promptno stopiranje samog procesa miniranja. Razumijemo da se kod pojedinih korisnika može buditi određeno nezadovoljstvo zbog spomenutih posebnih regulacija prometa. Upravo zbog toga ćemo osigurati ubrzanu dinamiku gradnje kako bi bili u prilici otvoriti za promet drugu cijev tunela prije zadanih rokova. Ubrzani tempo gradnje također smo aplicirali i na projektu izgradnje punog profila od Pazina do tunela Učka, koji će se pustiti u promet za koji dan, četiri mjeseca ranije od ugovorenog roka", kažu u Bina Istri. (Tekst i foto: Kristian Stepčić Reisman)

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa