Radolović o 'rak rani i najvećoj boljci komunalnog sustava u Puli'
Kandidatkinja SDP-a za gradonačelnicu Pule Sanja Radolović održala je 14. travnja press konferenciju na kojoj je predstavila dio svog programa koji se odnosi na prostorno planiranje, komunalni sustav, imovinu i promet. Lokacija u Štinjanu, konkretno prilaz Plazine odabran je jer najbolje oslikava situaciju komunalnog planiranja i izgradnje infrastrukture – rečeno je u uvodu.
- Rak rana, najveća boljka komunalnog sustava i sustava upravljanja imovinom u gradu Puli već su godinama isti: ne postoji plan investiranja u komunalnu infrastrukturu te ne postoji strategija upravljanja gradskom imovinom – započela je svoju press konferenciju Sanja Radolović.
- Osnovni preduvjet svega jest da se izradi dugoročni plan upravljanja, održavanja i izgradnje komunalne infrastrukture Grada Pule kao i cjelovita strategija upravljanjem imovinom u gradskom vlasništvu – rekla je Radolović.
- Jedino izrada takvih strateških dokumenata spriječiti će da se iste ulice prekopavaju dva ili tri puta uzastopce, da se istovremeno izvode radovi na različitim mjestima koji dovode do prometnog kolapsa u gradu, a da se pri tome prodaje gradska imovina (zemljište ili zgrade) za koju se kasnije utvrdi da je bila potrebna primjerice za izgradnju prometnica – smatra ona.
Radolović je istakmnula kako je situacija ''posebna “goruća” vezano za gradske stanove, gradska uprava nema ni točan popis svoje imovine, odnosno svojih gradskih stanova, a niti tko to sve nelegalno boravi u istima''.
- Mogu slati desetke demantija iz gradske uprave na ovu moju izjavu, međutim i sami znaju da su to činjenice koje su uostalom i izjavili na sjednici Gradskog vijeća u prošlom mandatu, a na traženje da nam kao vijećnicima dostave popis gradskih stanova i njihovih korisnika oglušili su se na zakonske odredbe i jednostavno tražene informacije nikad nisu ni dostavili – rekla je Radolović.
- Posebnu pažnju treba posvetiti i uređenju infrastrukture u tzv. rubnim dijelovima grada: Štinjan, Busoler, Valdebek, Veli Vrh, Šikići i Škatari koji moraju postati dio grada i po stupnju ulaganja u njih, a ne samo po prometnom znaku koji vam kazuje da ste ušli u Pulu. Stanovnici tih dijelova grada također plaćaju komunalnu naknadu i gradski prirez, a zauzvrat dobivaju ništa ili premalo te to moramo promijeniti – smatra Radolović.
Obnova pulskih pročelja i fasada
- Gradski program Dolcevita u sklopu kojeg se pokušalo obnoviti pulske fasade nije postigao apsolutno nikakav uspjeh niti ostvario bilo kakve rezultate po tom pitanju – rekla je Sanja Radolović na početku izlaganja o problemu pročelja i fasada.
- Program Dolcevita koji nije dao rezultate potrebno je ugasiti i osmisliti novi program za obnovu pulskih pročelja i fasada. Priliku svakako vidim u novoj financijskoj perspektivi i programskom razdoblju financiranja iz fondova Europske unije, gdje je potrebno po modelu 60 posto financiranja iz EU fondova, 20 posto financiranja iz gradskog proračuna i 20 posto udjela vlasnika nekretnina, obnoviti pulske fasade i pročelja – rekla je Sanja Radolović.
- Do sada se grad Pula nije previše iskazao u povlačenju sredstava za energetsku učinkovitost i obnovu fasada iz europskih fondova. Konkretno u sklopu programa energetske obnove na posljednjem pozivu za energetsku obnovu višestambenih zgrada od 616 zgrada u Hrvatskoj u Puli se može na prste jedne ruke nabrojati koliko zgrada se obnovilo iz tog poziva – istaknula je Radolović nakon čega se osvrnula na politiku zakupa poslovnih prostora.
O zakupu poslovnih prostora
- Osim pulskih pročelja i fasada koje su u derutnom stanju, boljka je svakako i sustav zakupa poslovnih prostora. Primjerice, svaki drugi poslovni prostor koji je u vlasništvu grada Pule, na potezu ulica Sergijevaca, Forum, Kandlerova je prazan – istaknula je Radolović.
- Transformirat ću cijeli sustav zakupa poslovnih prostora, smanjiti cijene zakupa, osmisliti novi sustav, ne kao što je dosadašnji bio jedini kriterij cijena i licitacije poslovnih prostora te omogućiti poduzetnicima ravnomjernije uvjete za gospodarski rast i razvoj – najavila je.
- Problem centra grada je jednostavan i nema potrebe izmišljati toplu vodu. U centru grada utvrditi će se jasna lista djelatnosti koje želimo štititi i dio poslovnih prostora usmjeriti ka očuvanju starih obrta i ka otvaranju novih galerija i drugih djelatnosti koje će centru grada omogućiti da živi čitavu godinu – poručila je.
O prometu u Puli
- Oko malo čega će se građanke i građani Pule tako lako složiti, kao oko činjenice da promet u gradu danas ne funkcionira kako bi trebao. Nesnosne gužve u prometu, nedostatak parkirnih mjesta, cijena javnog prijevoza samo su dio faktora koji doprinose činjenici da se s gradskim prometom nešto hitno mora poduzeti – rekla je Radolović.
- Neću obećavati četiri garažne kuće kao što je to činio aktualni pulski gradonačelnik i obećavao izgradnju četiri garažne kuće Marsovo polje, Dobrićeva ulica, “Žuta škola” i Karolina od kojih nije realizirana niti jedna, ali mislim da je realno da Pula ima jednu garažnu kuću i to na Mandraču, za što sam dala izraditi i prijedlog arhitektonsko – urbanističke struke – istaknula je Radolović.
- Sve to nadomak centra grada s kojim će Mandrač biti povezan novim ekološkim održivim bežičnim tramvajskim prijevozom reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu, a parkirna bi karta tada služila i kao vozna karta za vlasnika vozila – najavila je Radolović.
- Paralelno s izgradnjom garažne kuće Mandrač i ekološkim tramvajem prioritet koji sam istaknula u predizbornoj kampanji, ali i koji smo predlagali posljednje četiri godine je buduća brza željeznička veza s zračnom lukom i budućom pulskom industrijskom zonom – navela je Radolović kao jedan od svojih prioriteta.
Osvrnula se Radolović i na povećani broj prometnih nesreća na pojedinim lokacijama u gradu. Možda nekome manje važno, ali opet važno je svakako zamjena sustava semafora u gradu Puli.
- Osim što ovaj dotrajali sustav semafora estetski ružno izgleda, pokazalo se u posljednjih godinu dana da je situacija toliko izmakla kontroli da je niz prometnih nesreća u gradu prouzrokovano upravo zbog nefunkcioniranja sustava semafora – rekla je Radolović.
- Posljednje četiri godine za financiranje iz gradskog proračuna predlagali smo i projekt „Park-and-ride“ sustava: Iako ga je aktualna gradska vlast svaki put glatko odbila za financiranje iz gradskog proračuna kada ga je SDP predlagao drago mi je da se sada njime služe u predizborne svrhe i najavljuju njegovu realizaciju. Čini mi se da će s njima doživjeti istu sudbinu, kao i njihove četiri garažne kuće – rekla je Sanja Radolović.
- Uz standardne prijevoze moramo imati u vidu oblik kretanja gradom koji gotovo da je zaboravljen, bicikli su u nekim hrvatskim gradovima ravnopravan način prijevoza, ali u Puli su, što zbog brdovitog terena, a puno više zbog nedostatka biciklističkih staza pali u drugi plan. Stoga, predlažemo izgradnju biciklističkih staza koja će biti uvjet bez kojeg se neće pristupati rekonstrukciji ili izgradnji gradskih ulica – zaključila je Sanja Radolović te za kraj navela projekte koje planira realizirati u narednom mandatu kao gradonačelnica Pule.
- Svaka od stavki koje ću ovdje navesti je realna i ostvariva te smatram kako stanovnici Pule zaslužuju realizaciju realnih i ostvarivih stvari koje će im podići kvalitetu života, umjesto nerealnih obećanja o Guggenheim muzeju i slično, poručila je Radolović te navela:
nastavak izgradnje kanalizacijskog sustava posebice u prigradskim naseljima
rekonstrukcija vodovodne mreže sa ciljem osiguranja redovne opskrbe vodom i smanjivanja gubitaka u mreži budući da Vodovod Buzet ima znatno manje gubitke od našeg pulskog
rekonstrukciju ulice 43. Istarske divizije, Gundulićeve ulice (S-krivina), rekonstrukcija ulice Sv. Felicite s korekcijom izlaza na Medulinsku cestu, rekonstrukcija ulice Marsovo polje
Rekonstrukcija raskrižja Ulice Veruda, Sisplac i Galiotske
Rekonstrukcija raskrižja kod MUP-a
Obnova Paduljskog puta
izgradnja Šandaljske ulice u punom profilu s pripadajućim nogostupom i javnom rasvjetom
obnova gradskih kupališta Stoja i Valkane
projekt uređenja pulske rive (koja trenutačno spada u jednu od najgore uređenih riva na hrvatskoj obali)
uspostava ekološkog održivog bežičnog tramvajskog prijevoza reaktiviranjem napuštenih željezničkih kolosijeka u gradu i buduće brze željezničke veze s zračnom lukom i budućom pulskom industrijskom zonom
prenamiena sadašnjeg parkirnog prostora na Karolini u trg s kulturno-ugostiteljskim sadržajima uz zadržavanje podzemne dimenzije parkinga
sanacija pulskog lukobrana
Revitalizacija i popločenje Kandlerove ulice
izgradnja optičke infrastrukture u centru grada
nova zelena tržnica na području Šijane,
dodatna ulaganja u javnu rasvjetu, s naglaskom na ekološku javnu rasvjetu
zamjena sustava semafora
izgradnja biciklističkih staza