Zennaro o kaznama: 'Sve mi miriše na ono ako prođe prođe!'
"Odlučio sam sazvati konferenciju za tisak jer želim informirati javnost kako Usluga d.o.o., pod vodstvom direktora Milana Lakovića, uporno pokušava izvršiti pljačku nad 1.132 korisnika zbog nekorištenja usluge zbrinjavanja otpada. Brojka je službena i dostavljena mi je nakon što sam u svojstvu vijećnika istu zatražio od Usluge d.o.o.. Po Poslovniku o radu GV informacije je potrebno dostaviti vijećniku u roku od tri dana. Konačno, nakon 12 dana čekanja i mog upornog inzistiranja na informacijama, 19. veljače, zaprimio sam odgovor tehničke direktorice Usluge Angele Tolušić.", kazao je porečki nezavisni vijećnik Maurizio Zennaro na konferenciji za novinare.
"U odgovoru stoji: Usluga d o.o.o., po pitanju javne usluge prikupljanja MKO i BKO, a sve vezano za ugovorne kazne, sa danom 06.02.2020. godine stanje je slijedeće: 1.132 obračunate ugovorne kazne, 331 stornirana ugovorna kazna, 207 plaćenih ugovornih kazni. Brojka od 331 stornirane kazne je iznenađujuće visoka, skoro 30% kažnjenih korisnika. Nameće se spontano pitanje; kako je moguće da gradsko komunalno poduzeće prije, po njima, s neoborivim činjenicama, kazni svoje korisnike i onda se ipak sjeti da kazne stornira i to za 331 korisnika? Kakva je to poslovna ozbiljnost? Hoće li se netko ispričati tim osobama zbog nanošenog nespokoja? Sve mi miriše na ono….ako prođe prođe!", kazao je Zennaro i nastavio:
"Ustavni sud RH je Rješenjem privremeno stavio van snage sve zakonske propise s kojim se uređuje primjena Zakona o zbrinjavanju komunalnog otpada. Unatoč teško održivim pravnim osnovama Usluga d.o.o. primjenjuje gradsku Odluku o zbrinjavanju otpada. Procedura aktiviranja ugovorne kazne, koja je upravo Odlukom uređena, nije ispravno primijenjena, a za takve propuste je odgovorna Usluga, odnosno, njezini čelnici. Način na koji je Usluga d.o.o. primijenila Odluku GV, vezano uz ugovornu kaznu, potpuno je pravno pogrešan, odnosno nezakonit. Potvrda “priznanja“ da Usluga d.o.o. nije ispravno postupila u aktiviranju ugovorne kazne, stoji u činjenici da je stornirana čak 331 kazna. Brojka bi zasigurno bila manja da građani nisu uložili prigovore u čemu sam im osobno pružao podršku i pomoć. Iz gradskog komunalnog poduzeća od svojih 207 korisnika uspjeli su protuzakonito naplatiti 103 500 kn plus PDV u iznosu od 25.875 kuna."
"Što s tim osobama koje su platile protuzakonitu izrečenu kaznu? Jesu li podmirili kaznu zbog potrebe izbjegavanja neugodnosti ili su stvarno zaslužili da bivaju kažnjeni? Neka svatko od njih postupi po osobnom nahođenju, a osobno im sugeriran da ulože zahtjev za povrat uplaćene kazne.", smatra on.
"Na pljačku građana - korisnika koja je u tijeku i koja se u Istri jedino na Poreštini događa, prvi čovjek grada šuti! Upoznat je sa svime, što je izvjesno po korespondenciji elektroničkom poštom, ali uporno šuti. Gradonačelnik Loris Peršurić nije se pretjerano zauzeo niti kada sam mu u ime građana uručio gotovo 1 700 potpisa. Naime, toliko je građana potpisalo peticiju zbog enormnog poskupljena i novog cjenika zbrinjavanja otpada. Poruku nezadovoljnih građana gradonačelnik Loris Peršurić samo je uredno protokolirao, nije se solidarizirao i poslušao vox populi.", kaže Zennaro.
"Sada, kada direktor Usluge Laković protupravno nastoji kazniti korisnike, nema ga nigdje! Za razliku od drugih gradonačelnika, primjerice Umaga, koji je jasno poručio građanima kakav je stav zauzeo po pitanju aktiviranja ugovornih kazni, gradonačelnici onih gradova u kojima je na vlasti IDS, podržali su Lakovića i najavili ugovorne kazne. Poručujem gradonačelniku Lorisu Pršuriću da se zauzme za građane koje predstavlja i koji su protuzakonito kažnjeni te ga pozivam da se javno očituje i da odgovori odobrava li protuzakonito postupanje Usluge i njenog direktora Milana Lakovića? Tražim isto tako da se ponište sve ugovorne kazne te da se izvrši povrat novaca onima koji su te kazne uplatili.", zaključio je Zennaro.