'Za situaciju s teranom ne krivim Slovence, nego upravo nas'
Moreno Coronica treća je generacija u obitelji koja se bavi proizvodnjom vina. Do 1992. godine Coronice su prodavale vino u rinfuzi koje su dobili s oko 2,5 hektara pod vinogradima, a onda je upravo on te godine napravio prekretnicu napunivši prvu butelju vina. Danas ima nešto više od 20 hektara vinograda i jedan je od najpoznatijih hrvatskih vinara. S Morenom Coronicom razgovarali smo o stanju na tržištu te o poziciji hrvatskih vina u svijetu, piše Privredni iz kojeg prenosimo dio razgovora.
"Ovo je bila iznimno dobra berba. Malvazije su dale odlične rezultate, merlot i cabernet sauvignon također. Vidjet ćemo kako će se ponašati teran. Naime, teran je sorta koja doslovno ne voli ni kapljicu kiše viška, a u kolovozu smo imali malo više kišnih dana. Možemo, ipak, općenito reći da je ta sorta, koja traži dosta njege, ove godine malo podbacila. Moram priznati da u posljednjih četiri-pet godina nije bilo nijedne godine da nismo proizveli grand teran, našu najveću kategoriju terana, rekao je Coronica.
"Tržište je, kao i uvijek, kaotično. Gotovo bih rekao - zbunjeno. Uvijek se nameću neki stilovi vina koje niti samo tržište ne shvaća. Hrvatska je mala zemlja, tako da se trend vrlo brzo može preusmjeriti i na neki način utjecati na procese... U ovih 30 godina koliko se intezivno bavim proizvodnjom vina, mada mi je obiteljska tradicija mnogo duža, svjedočio sam usponima i padovima hrvatskih vinara. Defitivno raste kvaliteta hrvatskih vina i mogu reći da je naša budućnost svijetla. Moramo se samo truditi i raditi na kvaliteti. Treba biti iskren prema vinu i rezultat neće izostati. Nikada ne treba smetnuti s uma da vino proizlazi iz zemlje", kazao je i dodao: "Pojedini naši vinari uspjeli su ili uspjevaju na svjetskom tržištu, ali nemamo ono što, primjerice, ima nama susjedna Slovenija. Unatoč tome što se radi o vinski i vinogradarski manje atraktivnoj zemlji od Hrvatske, uspjeli su se pozicionirati na svjetskom tržištu. Dakle, u svijetu postoji vinska karta Slovenije, a Hrvatska se vodi pod stavkom 'ostali'. Mislim da je vrijeme da hrvatski vinari uzmu stvar u svoje ruke i to promijene."
"Možda smo se svi mi ulijenili zbog turizma jer nam turistička sezona osigurava plasman vina. Dosta vina prodamo na kućnom pragu, ali to više nije dovoljno. Moramo poraditi na brendiranju Hrvatske u svijetu.", smatra Coronica. Na pitanje o sporu sa Slovenijom u vezi s teranom za Privredni odgovara: "Pokušavaju i rade ono što možda nismo očekivali. Činjenica je da smo mi s teranom zakasnili i da smo bili spori. Nismo na vrijeme reagirali. Za situaciju s teranom ne krivim Slovence, nego upravo nas. Mogli smo i trebali na vrijeme reagirati."