Zašto se popularna zagrebačka pizzeria zove po istarskom gradiću?
Na nešto više od 200 kilometara udaljenosti od istarskog Plomina smjestila se pizzeria Fianona koja u Zagreb nije donijela samo povijesni naziv ovog gradića, već i priču o njegovu nastanku. Već na samom ulazu gosti će naići na grb grada i kamenu ploču koja ukratko predstavlja Plomin, a vlasnik Sanjin Ćejvanović objašnjava kako je ideja za upravo ovaj naziv nastala kada je njegov otac slučajno otkrio priču o podrijetlu tog imena. Naime, njihova obitelj preko 30 godina ima kuću u Rapcu, no ljepota Plomina (posebice vidikovca) uvijek ih je privlačila.
„Navodno je tijekom invazije Rimljana iz mjesta otišlo gotovo svo stanovništvo – samo je iz jedne kućice i dalje izlazio dim. Kada su vojnici ušli, tamo su zatekli baku i unuku koje su im ispod peke spremile razna jela. U njihovu je čast od riječi figlia (kći) i nona stvorena riječ Fianona“, objašnjava Sanjin Ćejvanović. Iako ne mogu biti sigurni radi li se o stvarnom događaju ili mitu, upravo im je detalj spremanja jela ispod peke poslužio kao izvrsna poveznica s njihovim današnjim zanimanjem.
Prije svega obiteljski restoran
„Nakon što je ovdje položio majstorski ispit, moj brat je otišao raditi u Italiju kako bi savladao umijeće spremanja različitih tjestenina, rižota i pizza“, objašnjava Ćejvanović. „Tek nakon toga mu je otac kupio ovaj prostor i tako je sve započelo.“
U 13 godina Fianona se uspjela izboriti za mjesto pri samom vrhu popisa najboljih zagrebačkih pizzerija. Ćejvanović smatra kako su za takav uspjeh najzaslužniji kontinuirani rad i predanost kako vlasnika tako i svih zaposlenih pri čemu ističe kako su neki od njih u Fianoni zaposleni od njenog samog početka. To dokazuje kako ovaj restoran ne nudi samo kvalitetnu uslugu gostima, već je i dobro radno okruženje u kojem sudjeluju svi članovi obitelji.
„U nekoliko smo navrata naglasili kako smo mi obiteljski restoran jer kada ljudi prepoznaju priču i upoznaju obitelj koja stoji iza nje, sve dobije dodatnu težinu. Mi smo ovdje po cijele dane - ako nismo aktivno u poslu, onda smo tu da bismo se uvjerili funkcionira li sve“,tvrdi Ćejvanović. Unatoč uspjehu, nikada nisu razmišljali o stvaranju lanca restorana jer smatraju kako se time gubi na kvaliteti - svi restorani tog lanca nikada neće imati jednako dobre radnike i uslugu kao što je bila u onom početnom restoranu.
„Vodimo se time da gost od nas ne smije izaći nezadovoljan i gladan. Ako se i desi nekakva pogreška, nastojimo ju odmah riješiti“, tvrdi Ćejvanović.
Jasna povezanost s Istrom
Osim imena, poveznica s Plominom su i brojni detalji u interijeru. Sličice koje simboliziraju baku i unuku nalazile su se na papirnatim podmetačima, a od prošle su godine dodane i u logo restorana. Ćejvanović ističe kako je u prostoru vidljiv utjecaj mediteranskog stila. Budući da kuhinja otvorenog tipa, u uređenju se ističe krušna peć koja zaokružuje cijelu priču.
„ Kada smo otvorili restoran za interijer se pobrinuo poznati dizajner Filip Gordon Frank. U srpnju prošle godine odlučili smo se za renovaciju pa smo ovaj put izabrali arhitektonski ured Vladimira Paripovića kako bismo potpuno promijenili izgled interijera“, objašnjava.
Sljedeća važna poveznica s Istrom jest ponuda jela koja uključuje istarski žgvacet („šugo“ ), pizzu s istarskim pršutom na koju se mogu dodati tartufi te biftek s kremom od tartufa. Gostima je ponuđeno i maslinovo ulje Negri, a sve to može se zaokružiti autohtonim istarskim vinima.
„Puno naših prijatelja je upravo iz Istre pa s njima i surađujemo. Često nam dolaze i kuhari iz tamošnjih restorana na degustacije ili kada uvodimo neko novo jelo kako bi podučili naše šefove kuhanju originalnih jela“, objašnjava Ćejvanović i dodaje da u Fianonu dolaze i brojni gosti iz Istre.
Dostava u drugom planu
Za one koji žive u Zagrebu, zaželjeli su se upravo tartufa, a nemaju vremena otići do samog restorana, dobra je vijest da Fianona ima i mogućnost dostave. Ipak, Sanjin Ćejvanović objašnjava kako se trude što više smanjiti udio dostave u cijelom poslu.
„Budući da smo preveliki perfekcionisti u svemu, nismo zadovoljni ako netko na dostavu predugo čeka ili ona ide predaleko. Čini mi se da nema ništa bolje od toga kada vam na stol dođe još vruća pizza. Osim toga, željeli bismo da gosti osim hrane, dožive i naš interijer kojemu je posvećena tolika pažnja“. Unatoč tomu što opcija naručivanja hrane preko interneta koju kasnije dostavlja treća osoba postaje sve popularnija, oni se za nju nisu odlučili zato što tad više ne mogu garantirati da će hrana do kupca doći baš onakva kakvu ju je očekivao ili da će stići u vremenu koje su kuhari predvidjeli za to jelo.
Možda je upravo taj perfekcionizam u kombinaciji s odličnom hranom i izrazito ljubaznim osobljem razlog zbog koje je Fianona pravi brend na području Zagreba, a i šire. Svojom odlukom da se zadrže na samo jednom restoranu u kojem će se potruditi oko svakog detalja stvorena je zaokružena priča što se naposljetku svakako isplati. „Danas svaki čovjek koji uđe u Fianonu, stane na ulazu i pročita priču o Plominu jasno osjeti našu poveznicu s Istrom“, zaključuje Ćejvanović. (Karla Zupičić)