Amsterdamska koalicija dobila podršku povjerenice Europske komisije Bulc

1
Valter Flego i Violeta Bulc
Valter Flego i Violeta Bulc

Povjerenica Europske komisije za mobilnost i promet Violeta Bulc podržala je 18. svibnja u Rijeci Amsterdamsku koaliciju s nositeljem liste Valterom Flegom za nadolazeće europske izbore 26. svibnja. Jedina je to podrška povjerenika Europske komisije hrvatskim kandidatima na ovim europskim izborima. Violeta Bulc je, uz to što je europska povjerenica, i tzv. spitzen kandidatkinja na listi europskih liberala ALDE-a, treće najveće grupacije u Europskom parlamentu. ALDE stranka će, ako je suditi prema aktualnim projekcijama, imati odlučujuću ulogu u definiranju odnosa snaga u novom sastavu Europskog parlamenta.

Bulc je tako, uz nositelja liste Amsterdamske koalicije Valtera Flegu i kandidate Amsterdamske koalicije Anku Mrak Taritaš, ujedno čelnicu GLAS-a te Jozu Radoša, aktualnog europskog zastupnika, sudjelovala na panelu u organizaciji IDS-a, GLAS-a i ALDE Stranke o europskoj prometnoj politici i prometnoj povezanosti Hrvatske pod nazivom „Rijeka Transport Forum 2019“.

- Svaka država članica je profitirala od EU, a posebice od europske prometne politike. Tri su glavna cilja - povezivanje osnovne mreže prometne infrastrukture s transeuropskim mrežama i koridorima, efikasnost gdje je Hrvatska nažalost propustila prvu priliku do 2020, ali ima šansu iskoristiti program do 2027, te smanjenje zagađenja i rješavanje negativnih učinaka, istaknula je Bulc.

Mrak Taritaš je istaknula da „moramo ulagati u projekte koji su koordinirani na europskoj razini kako bi se izbjegle nepotrebne i promašene investicije, a jačala prometna i infrastrukturna povezanost, ali Hrvatska zato mora brzo i trajno rušiti sve fizičke i administrativne prepreke“.

Aktualni zastupnik u Europskom parlamentu Radoš smatra da bi „u budućnosti, pametni prometni sustavi, temeljeni na modernoj tehnologiji i inovacijama mogli biti naša prednost na svjetskoj razini“ ističući da „najrazvijenije zemlje poput Japana i Švicarske svoj rast temelje, između ostalog, na najmodernijim željeznicama, dok u rastu tranzicijskih zemalja podupire razvijene željeznice također imaju značajan udio, kao što je u Češkoj i Poljskoj“.

Hrvatska je, složili su se svi govornici, daleko od toga, a Flego je naglasio da će upravo „položaj Hrvatske na europskim prometnim koridorima imati ogroman utjecaj na budućnost naše trgovine, razmjenu roba, konkurentnost našeg gospodarstva, kao i na sposobnost privlačenja investicija i turizam“.

- Kvalitetna infrastruktura apsolutni je uvjet za gospodarski razvoj i privlačenje investicija, čak 17,2% ukupnog izvoza EU-a otpada upravo na promet. S druge strane, kako je to već godinama u Hrvatskoj - tuga. Hrvatska je treća, ali treća od dna, treća najgora članica EU-a po broju poginulih u prometu na milijun stanovnika. Iza nas su samo Bugarska i Rumunjska. Više od 300 ljudi godišnje gine na hrvatskim cestama. Švedska je, s 10 milijuna stanovnika i ekstremnim vremenskim uvjetima, na ispod 300 smrti godišnje, kazao je Flego te dodao:

- Kako bi Amsterdamska koalicija uspješno realizirala dio programa koji se odnosi na razvoj prometne infrastrukture, u Europskom parlamentu koristit ću sve, ali baš sve alate koje nam nudi Europska unija. Odlučni smo ugledati se na uspješnije zemlje i učiti od njih, upijati primjere boljih i savjete stručnjaka kao što je danas to g. Violeta Bulc te maksimalno koristiti EU fondove za razvoj infrastrukture“.

- Hrvatska prije svega mora raditi na drastičnom povećanju sigurnosti svojih prometnica, a tu mislim i na nedovoljno razvijenu biciklističku infrastrukturu. U Rijeci, Istri, ali i cijeloj Hrvatskoj sigurnost biciklista mora nam biti apsolutni prioritet, jer biciklisti su na našim prometnicama zastupljeni gotovo u jednakoj mjeri kao i automobili, kazao je Flego te naglasio važnost osmišljavanja projekta kojim bi se uz najvažnije državne prometnice izgradila i mreža biciklističkih staza.

Osim biciklističke infrastrukture, Flego je naveo druge infrastrukturne projekte u Rijeci, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji na čijoj će realizaciji inzistirati: "izgradnja druge cijevi tunela Učka, kao i spoj s riječkom lukom Luka Rijeka, koja je nekada bila važno odredište za tranzit prema središnjoj Europi, a može to biti ponovno, zatim željezničko povezivanje Rijeke preko Buzeta na Trst te autoput Rijeka – Žuta lokva, što je jednako bitno kao i nastavak gradnje Istarskog ipsilona od Rogovići do Matulja".

Flego je zaključio da "projekata ima, jedan važniji od drugog, ali ima i načina - 700 milijardi eura iz EU fondova predviđeno je za investicije u prometnom sektoru u razdoblju do 2030."

Na kraju, Anka Mrak Taritaš, Jozo Radoš i Valter Flego zahvalili su europskoj povjerenici Violeti Bulc na sudjelovanju na panelu i na iznimno važnoj podršci za nadolazeće izbore te pozvali građane da 26. svibnja izađu na izbore i podrže kandidate s liste broj 12 – Amsterdamske koalicije.

loading...

Posljednji komentari

Povezane vijesti

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa