Plenković na Ipsilonu: dionica do Cerovlja gotova iduće godine

3
Premijer Plenković s ministrima i predstavnicima BIna Istre
Premijer Plenković s ministrima i predstavnicima BIna Istre

Predsjednik Vlade Andrej Plenković u pratnji ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i ministra turizma Garija Capelija obišao je 26. travnja radove na gradilištu istarskog ipsilona na dionici Pazin - tunel Učka.

Krajem prošle godine započeli su radovi na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona na dionici Rogovići (Pazin)-tunel Učka. Trenutno je na terenu 300-tinjak radnika i preko 50 strojeva a aktivnosti na gradilištu kao i broj ljudi, povećavaju se iz dana u dan.

Nakon prve faze radova u koju spada krčenje šuma i čišćenja raslinja, na dionici Rogovići-Cerovlje, u tijeku su jaki zemljani radovi koji uključuju miniranja usjeka i rušenje objekata. Ova prva podfaza predviđa i velik broj novih objekata a među prvima su oni u zoni Rogovići gdje su kooperanti već započeli s izgradnjom temelja za vijadukte Drazej i Mečari. Navedeni objekti zbog svojih dimenzija spadaju u kategoriju zahtjevnih građevinskih cestovnih objekata. Naime, visina vijadukta seže do 20 metara dok se u dužini proteže na preko 400 metara.

Na dionica Cerovlje-Lupoglav koja spada u drugu podfazu radova, u tijeku su zemljani radovi koji uključuju krčenje šuma i raslinja te ravnanje i nasipavanje terena. Ubrzo će duž cijele dionice započeti radovi na izgradnji zatvorenog sustava odvodnje kojim će se osigurati najveći standard zaštite vode, što je od iznimne važnosti obzirom da spomenuta trasa Ipsilona prolazi kroz vodozaštito područje. Ekipe na gradilištu osiguravaju intenzivan tempo rada u dvije smjene kako bi se pratila projektna  dinamika te ispoštovali rokovi izgradnje.

Osim samih radova izgradnje, izvođač je angažirao arheološke ekipe koje su prema uputama konzervatorskog odjela iz Pule, istražile dva lokaliteta u zoni Dausi. Paralelno uz radove na gradilištu, duž cijele trase nastavljaju se etnološka i speleološka istraživanja.

Unatoč vrlo intenzivnim aktivnostima uz postojeću trasu, tijekom cijelog perioda izgradnje istočnog kraka Ipsilona biti će osigurana protočnost uz što manje remećenje prometa. Kako je već najavljeno, cjelokupni radovi bi trebali trajati 3 godine, a prva dionica Rogovići-Cerovlje, biti će puštena u promet krajem 2020. godine.

Dionica koja je upravo u izgradnji, od Pazina do tunela Učka dužine 28 km, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište.

Pored važnosti s aspekta sigurnosti prometa, koji se dobiva punim profilom autoceste, izgradnja ove dionice predstavlja i značajan impuls ulaganja u gospodarstvo obzirom da 95% radova izvode hrvatske građevinske kompanije. Bitno je istaknuti podatak o utjecaju na rast BDP-a od 0,5% koji se dobiva od investicije izgradnje punog profila Istarskog ipsilona.

Posljednji komentari

Povezane vijesti

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa