Privredna banka Zagreb diskriminira medijske kuće
Naša medijska grupa ima u svom vlasništvu dvije izdavačke tvrtke, koje zajedno godišnje ostvaruju gotovo dva milijuna kuna prihoda, nikada ni jedna nije bila u blokadi, sve obaveze prema državi izvršavamo i prije roka, a obveze prema dobavljačima izvršavamo odmah, odnosno onog dana kada od njih dobijemo račun.
Osim dvije medijske tvrtke, imamo još jednu za konzalting i sve tri su do ovog tjedna imale račune otvorene u Privrednoj banci Zagreb.
Prije tri godine zatražili smo kratkoročni kredit u visini 50 tisuća kuna za troškove redizajna naša dva portala, ali smo odbijeni s obrazloženjem da PBZ ima poslovnu politiku nekreditiranja medijskih kuća.
Takvo smo obrazloženje dobili u poslovnici, a isto su nam odgovorili i nakon što smo upit poslali u središnjicu u Zagreb. Odbijenica nas je neugodno iznenadila jer nam sve firme dobro posluju, ali nam je nakon nekog vremena čak bilo i drago zbog toga jer smo investiciju platili prihodima iz poslovanja i pritom uštedjeli na bankarskim kamatama.
Prije nekog vremena ponovo smo tražili kredit za kupnju opreme i ponovo smo odbijeni s istim obrazloženjem – Privredna banka Zagreb ne kreditira poduzeća koja se bave medijskom djelatnošću.
Kako je ovog puta u pitanju bio veći iznos, nismo mogli sve financirati iz poslovanja, pa smo se obratili drugoj banci – konkretno Zabi, i u roku od nekoliko dana riješili svu papirologiju i dobili kredit.
Nakon toga smo PBZ upitali zašto bismo uopće kod njih imali otvorene račune, ako od njih nemamo nikakve koristi, osim mjesečnog troška održavanja računa. Naravno, nismo dobili nikakav konkretan odgovor pa smo istog dana zatvorili račune sve tri naše tvrtke u toj banci.
No, kako je obavještavanje javnosti ipak u opisu našeg posla, odlučili smo svoje negativno iskustvo s PBZ-om podijeliti s javnošću, naročito s kolegama iz naše medijske branše.
Službi za odnose s javnošću banke stoga smo poslali upit da nam komentiraju poslovnu odluku da ne kreditiraju poduzeća koja se bave medijskom djelatnošću.
No, Dražen Dumančić, pomoćnik izvršnog direktora Odnosa s javnošću i marketing PBZ-a, odgovorio nam je da ne postoji takva poslovna odluka Banke.
„Naime svaki takav kreditni zahtjev se sukladno propisanoj proceduri razmatra individualno kao što je to i u drugim slučajevima nakon uredno zaprimljenog zahtjeva i prikupljene potrebne dokumentacije“, odgovorio nam je Dumančić, što naravno nije istina, jer smo se na vlastitom slučaju uvjerili u suprotno.
Iz našeg slučaja može se samo zaključiti da PBZ svojom politikom diskriminira medijske kuće. Možemo se složiti da su s nekim medijskim tvrtkama možda imali loša iskustva, ali zar bi, istom logikom, zbog kraha Agrokora ili Peveca trebalo uskratiti kreditiranje trgovačkih kuća, a da ne govorimo samo koliko je posljednjih godina propalo građevinskih ili, recimo, ugostiteljskih poduzeća. Sigurno više nego medijskih. I zašto bi djelatnost uopće trebala biti važna ako tvrtka ima odlične poslovne rezultate? (Eleonora Vlačić)