Svetvinčenat prvi u svijetu s virtualnom stvarnosti u razgledavanju!
Spoj moderne tehnologije, turizma i povijesnog nasljeđa u istarskom Svetvinčentu pokazao se dobitnom kombinacijom. To malo slikovito mjesto postalo je prvo u svijetu s korištenjem naočala za miješanu stvarnost u šetnji i razgledavanju lokalnih znamenitosti.
Projekt je prepoznala i struka te je nagradila priznanjem SoMo Borac njezine autore – rovinjski studio za vizualne komunikacije Tumpić/Prenc i zagrebačku tvrtku Delta Reality. Na nedavnom Weekend Media Festivalu u Rovinju dodijeljena im je nagrada u kategoriji SoMo Tech za najbolju primjenu tehnologije. Riječ je o najcjenjenijoj regionalnoj nagradi za digitalne radove koje ocjenjuje žiri sastavljen od kreativaca iz najboljih agencija u regiji.
Agilna i za originalne projekte otvorena Općina Svetvinčenat odlučila je svoju baštinu predstaviti turistima uz pomoć virtualne i proširene stvarnosti. Cijela priča počinje u Centru za posjetitelje Kuća vještice Mare koju je osmislio Studio Tumpić/Prenc. Za dobrodošlicu gostima iskorišten je lik povijesne ličnosti Mare Radolović, travarke koja je u 17. stoljeću pogubljena u mukama nakon što je nepravedno optužena da je vještica.
Mare se uz pomoć 3D mappinga obraća gostima te ih upućuje na korištenje virtualnih naočala za igru gađanja lukom i strijelom. Posjetitelji zatim kreću u šetnju Svetvinčentom te se uz pomoć naočala za miješanu stvarnost Microsoft HoloLens na zanimljiv i originalan način – spojem edukacije i igre - upoznaju s baštinom. Uz priču o lokalnim znamenitostima, gledajući kroz naočale, susreću srednjovjekovne likove i kroz igru prikupljaju opremu nepoznatog konjanika, lika iz davne legende.
Autor cijelog koncepta Anselmo Tumpić zadovoljan je uspjehom svog malog studija. “Ovo je dokaz da se i u manjim sredinama mogu postavljati trendovi inovativnim projektima te da se trud definitivno isplati. Studio smo osnovali prije samo dvije godine nakon dugogodišnjeg rada u velikim inozemnim i domaćim agencijama. Ovog svojevrsnog poklona za rođendan ne bi bilo bez sjajne suradnje s Općinom Svetvinčenat koja nam je dala odrješene ruke u realizaciji. Drago nam je što smo ovaj kulturno-turistički projekt radili za lokalnu zajednicu te tako doprinijeli i povećanju broja gostiju u jednoj maloj općini u Istri”, naglašava kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc.
Za primjenu virtualne i proširene stvarnosti zaslužan je Delta Reality, inovativni zagrebački studio sa sve većim uspjesima u inozemstvu. “Svetvinčenat je ovime postao prvo turističko mjesto u svijetu s ovakvom ponudom, što bi u budućnosti moglo postati standard. Izrazito smo ponosni na ovaj projekt i drago nam je što je i struka prepoznala tehničku inovativnost”, ističe Darian Škarica, direktor Delta Realityja, čiji popis klijenata je impresivan. Među njima su Disney, Microsoft, Siemens i Samsung.
Dobra suradnja Delta Realityja, Studija Tumpić/Prenc i Svetvinčenta rezultirala je nagradom koja izaziva veliki interes u regiji, a svake je godine sve važnija zbog jače konkurencije i velikog broja prijava. “Tim značajnije je naći se među troje finalista, a kad nagradu dobijete ispred projekata tvrtki s osjetno većim budžetima, riječ je o zaista velikom uspjehu”, kaže Sara Prenc Opačić, drektorica za odnose s klijentima rovinjskog studija. Uspjeh je to i za Hrvatsku, u kojoj je upravo na ovaj način ostvaren pionirski pothvat u svijetu.