GLADIJATOR DAMIRA STRUGARA

Uskrsna bajka o pulskoj brodogradnji i turizmu

0
Damir Strugar
Damir Strugar

I tako je čuveni afrički kralj kroma, uglja, cinka, familije Cetinski i pustinjske magle, postao i kralj brodogradilišta Uljanik! Eto nama opet Danka Končara, čovjeka koji kupuje sve i svašta, ali kako to kaže ocvali i prezreli sindikalista Bruno Bulić, ne otvara niti jedno radno mjesto!

No, veliki je međunarodni poduzetnik, kontroverzni biznismen, očito stručnjak i za brodogradnju. Pa će on kao strateški partner, a nominalno i stvarno većinski vlasnik, s čuvenim pulskim škverom napraviti ono što dosadašnja nesposobna i samodopadna Uprava Uljanika nije. Kao što je slično svojedobno obećavao kad je kupovao u pulskoj luci otočić Katarinu i uvalu Valelungu.

Srećom, Danko Končar  uz sebe već duže vrijeme ima i svog osobnog savjetnika, Vječnog Vođu IDS-a Ivana Jakovčića. A kojem humano pomaže otplaćivati stambeni kredit, za kućicu u selu na na kraju svijeta zvanom Sveti Juraj. Zauzvrat, dobri i pošteni domaći čovik Nino, kao šef Nadzornog odbora kojekakvih Končarovih brojnih firmi, operacionalizirat će svoju ideju o odlasku brodogradilišta u ropotarnicu povijesti, a na istom mjestu u pulskom akvatoriju uskrsnuti mega marinu za bjelosvjetske bogataše i njihove luksuzne jahte.

Koliko će u toj operaciji radnika Uljanika dobiti vritnjak u dupe i radnu knjižicu u ruke, tek ćemo vidjeti! Ali tješi nas što gradonačelnik Pule Boris Miletić, kao papagaj već danima u medijima ponavlja zakletvu da je nama najbitnije zadržati i očuvati radna mjesta i brodogradnju u Puli. Što Danku Končaru ili bilo kojem kapitalisti krupnoga formata – nije! Već mu je isključivo bitan – profit!

Boris Miletić zabljesnuo na HRT-u

Ponovio je to uredno začešljani i svježe obrijani Boris Miletić i u programu HTV-a, gdje je gostujući u paralelnoj radijskoj i televizijskoj emisiji „Oporbeni zarez“ riječima, likom i djelom dokazao da je postao političar od formata!

Ukrašen zlatnom značkicom kozice na lijevom reveru sakoa i tinejdžerskom narukvicom na desnoj ruci, Miletić je uspio čavrljati s voditeljem punih sat vremena, a da ništa bitno ili novo o bilo čemu nije rekao! Sposobnost je to koju imaju samo vrhunski političari, jer probajte vi pričati sat vremena a da baš ništa ne kažete!

Tako smo eto i ovom prigodom čuli od Velikog Vođe IDS-a klasičan red demagogije, ponovljenih fraza i hvalospjeva, mantri o dosljednosti i vjerodostojnosti, te prosvjetljivanja Hrvata kako u Istri ljudi odlično žive, ali ovi  „priko Učke“ nikako da to shvate i taj model života i standarda prihvate! Istinabog i pitanja voditelja su bila na razini zidnih novina ili dječjeg popularnog časopisa „Modra lasta“.

Pa ipak treba javno pohvaliti našeg dragog prijatelja i prvog sugrađana, koji kako kaže, nema ništa protiv da ga oslovljavaju popularnim i umiljatim nadimkom Bambi, jednim od dobroćudnih i krotkih junaka crtića Walta Disneya, da je u svakom razgovoru s medijima, decentan, pristojan i nikad nikoga nije javno napao, a kamoli uvrijedio! Dapače, nikad protiv nikoga nije ništa ni rekao, pa je samim time i javno dokazao da je – političar od formata! Kakvog bi poželjela svaka uljuđena stranka lijevo – liberalnog usmjerenja. Od Učke pa do Mont Blanca! Od Manjadvorca do Monte Carla!

I dok se tako Boris Miletić oštro i hrabro borio u ringu politike za opći boljitak svih nas, pa i  različitih zločestih kritičara i nezahvalnika, neki su po Puli uživali u lovorikama svog uspjeha! Tako se Turistička zajednica Grada Pule pohvalila, urbi et orbi, vlastitim ustima o vlastitim uspjesima. Naime, direktorica TZ Pula Sanja Cinkopan Korotaj ushićeno je na sjednici Skupštine TZ Pule podsjetila na rekordnu prošlu godinu, kada su zabilježene 403 tisuće dolazaka turista, što je povećanje od 15,9 posto, te više od dva milijuna noćenja, a što je povećanje od 18,5 posto. Govorila je pritom i o značajnom povećanju od 27 posto dolazaka Nijemaca, te porastu od 17 posto u dolasku Britanaca, kao i velikom povratku Talijana.

Što zapravo radi Turistička zajednica Pule

„TZ Pule je prošle godine ostvarila prihod od 9,3 milijuna kuna, što je 5 posto manje od planiranog, jer nismo uzeli sredstva kredita za realizaciju Verudela Art Parka, koji će se realizirati u ovoj godini. Iza nas je vrlo uspješna godina koja je rezultirala rekordnim brojem noćenja čemu su pridonijele brojne manifestacije i sve uređeniji grad! Malo smo povećali i rashode za zaposlene, ali smanjili za on-line oglašavanje jer će sve odraditi zaposlenici TZ-a te uvodimo novu aplikaciju za trčanje po gradu!“,  zaključila je, hvaleći se poput šiparice, direktorica pulskog TZ-a Sanja Cinkopan Korotaj.

Inače, Turistička zajednica Pule, čudnovata ustanova, čije djelovanje, svrha,  smisao, uloga i namjena teško da je ikome u potpunosti jasna, poznata je u javnosti po tome što osim klasičnog financijskog pokroviteljstva za različite manifestacije novcem zarađenim od turističke pristojbe gostiju, nikada sama nije idejno osmislila ni organizirala niti jedan originalni turistički projekt, priredbu, događaj ili manifestaciju.

Najpoznatija je po svom veleumnom trećerazrednom izboru najljepšeg izloga u gradu Puli, ali je i ta velebna pseudo turistička manifestacija neslavno propala, jer za nju nije bilo ni zainteresiranih, a niti je imala smisla ili bilo kakvog propagandnog efekta. A još je manje zanimala građane Pule, turiste ili medije. Izbor najljepšeg vrta ili parka, izbor najboljeg restorana, najatraktivnijeg kafića, najspektakularnijeg koncerta, najbolje diskoteke ili beach bara ili bilo kojeg događaja ili objekta koji direktno imaju veze sa turističkom sezonom ili turizmom, za učmale djelatnike turističke zajednice, čiji su rashodi - dakako za povišenje plaća - povećani, misaona je imenica iz daleke svemirske galaksije!

Možda bi te kvazi turističke trudbenike trebalo podsjetiti da u Puli imaju zasigurno najveći i najpotencijalniji turistički objekt na Jadranu - drevnu Arenu! U kojoj oni, dakako, nikada ništa nisu samostalno osmislili ili, ne daj Bože - organizirali. Što dakako, jelte i nije njihov posao!? Kao što i nije, naprimjer, da gimnazijalcima Pule uruče prigodni propagandni materijal o svom gradu kada već ovi periodično putuju na Svjetski Kongres mladih ili u institucije Europske Unije! Svašta... Pa nije to njihov posao... Uostalom, kamo bi oni u TZ Pule stigli kada bi svakome palo na pamet da dolazi do njih po propagandne turističke materijale o Puli?!?

E pa kad već nemaju znanja i ideja, ali imaju sasvim pristojne i velike plaće, neka se s novom aplikacijom „Trčanje po gradu“ zapute ćim prije do onih koji bi im itekako znali predložiti neke nove ideje i rješenja. Time će i osobnim primjerom dokazati da su puni zdravog duha u zdravom tijelu, da nešto  konkretno i vidljivo rade, a usput će možda i pobrati aplauz turista koji šetaju našim lijepim gradom. (Damir Strugar)

Posljednji komentari

Povezane vijesti

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa