Hotelska renesansa doline rijeke Mirne

0
Roxanich Heritage Wine Hotel, Motovun
Roxanich Heritage Wine Hotel, Motovun

Oko 180 milijuna kuna vrijedne su investicije u male hotele koji se trenutno realiziraju ili će se u idućoj godini početi graditi u unutrašnjosti Istre, točnije u dolini rijeke Mirne. Najveći je to hotelski zamah u zaleđu najvećeg hrvatskog poluotoka gdje zasad posluje samo šest hotela, piše Jutarnji list.

Naime, unutrašnjost Istre u zadnjih se deset godina najviše profilirala kroz ruralne kuće za odmor ili super luksuzne vile s bazenima, kroz sve veći broj lijepo uređenih vinskih podruma i kantina s maslinovim uljem i tartufima, pa čak i craft pivovara. Njih posebno vole gosti s debljim novčanikom, međutim, pokazalo se da im nedostaje sadržaja poput wellnessa, restorana, kongresnih dvorana, koje nude upravo hoteli. Zato su ulaganja u taj segment logičan nastavak turističkog razvoja unutrašnjosti Istre, i to posebno u onom luksuznijem smjeru. Naime, nove investicije iznjedrit će pet novih vrhunskih malih boutique hotela, većinom u obiteljskom biznisu, čiji je plan raditi cijele godine, a ne samo ljeti kao što je to većinom slučaj s hotelima na obali te će tematski biti povezani upravo s prepoznatljivim istarskim proizvodima - vinima, uljima i craft pivom. Riječ je o vinskom hotelu vinske obitelji Cattunar u Novoj Vasi kod Brtonigle, zatim pivskom resortu San Servolo u Bujama, Land hotelu Silvester kraj Oprtlja te vinskom hotelu Roxanich Heritage Wine Hotel u Motovunu te hotelu San Canzian u mjestu Donji Mušolini pored Krasice. Sve ove nove turističke investicije događaju se na području doline rijeke Mirne koja je već dobro znana kroz svoju turističku priču putem lova na tartufe, vrhunskih restorana i konoba te brojnih vinarija i kantina maslinova ulja te sve uređenijih malih srednjovjekovnih gradića poput Motovuna, Grožnjana, Oprtlja…

Proizvodnja i vrenje

Najveća investicija definitivno se događa na samom ulasku u Motovun gdje je poznati istarski vinar Mladen Rožanić počeo prije dva mjeseca graditi luksuzni vinski hotel i vinski podrum. Riječ je o investiciji od čak 79 milijuna kuna, a Roxanich Heritage Wine Hotel i vinski podrum s radom bi trebali početi do početka sljedeće ljetne turističke sezone. U hotel će se uložiti 48 milijuna kuna, a Europa će iz strukturnih i investicijskih fondova sufinancirati oko 9,6 milijuna kuna. U podrum se namjerava uložiti 31 milijun kuna, a EU će tu stavku sufinancirati sa 9,6 milijuna kuna. Hotel će se prostirati na površini od gotovo 3000 kvadratnih metra, imat će 28 hotelskih soba i četiri apartmana, restoran, lobby, bar, trgovinu, konferencijsku dvoranu, kuhinju, saunu i garažu. Vinski će pak podrum na površini od 3136 kvadratnih metara obuhvaćati prostor za proizvodnju, vrenje, odležavanje vina, skladište i arhivu vina, te prostor za degustaciju i izložbeni prostor. Autor ovog atraktivnog i modernog arhitektonskog rješenja je poznati arhitekt Idis Turato. A kada hotel bude gotov, neće predstavljati samo novu turističku i gastronomsku ponudu, već i novi arhitektonski biser, poput primjerice podruma poznatog istarskog vinara Gianfranca Kozlovića u Momjanu.

Rožanić naglašava kako je riječ o ulaganju koje će dodatno osnažiti ponudu Istre.

- Odabir starog motovunskog podruma kao mjesta za gradnju novog vinskog centra ima za cilj širenje djelatnosti na turizam, kulturu i organizaciju raznih tematskih događanja vezanih uz filozofiju vina. Roxanich Heritage Wine Hotel svojim će radom, vinskom i gastronomskom ponudom biti gotovo intimno povezan s Motovunom i Istrom, a suradnjom s domaćim proizvođačima hrane potrudit ćemo se dodatno afirmirati autentični doživljaj Istre. Tome će pomoći i naši budući zaposlenici, očekujemo da ćemo zaposliti njih između 25 i 30. Gradnja hotela za nas je svojevrsni povratak u Motovun, mjesto otkud je prije desetak godina naša vinska poslovna avantura i krenula - naglasio je ovaj vinar.

Odmah preko puta, točnije na padinama iznad Mirne, ali u smjeru Oprtlja, u 2018. će se početi graditi novi hotel na čak 11 tisuća kvadrata nedaleko od mjesta San Silvestar koje broji samo tri kuće. Hotel pod nazivom Land hotel Silvestar ulaganje je jednog austrijskog biznismena iz Salzburga koji se odavno zaljubio u Istru te je u poznatom maslinaru, a od nedavno i vinaru Klaudiju Ipši našao partnera i prijatelja. Ipša je prokurist u tvrtki Vinum Optimus koja će provoditi ovaj projekt koji će vrijediti između osam i deset milijuna eura, odnosno do 75 milijuna kuna. Imat će četiri zvjezdice.

Otvorenje krajem 2019. godine

- Moj se partner odlučio ulagati u Istru jer je dugo vremena ovdje ljetovao i jednostavno se zaljubio u ovaj kraj. Zato je kraj sela San Silvestar kupio 11 tisuća kvadrata zemljišta s prekrasnim pogledom na Motovun i okolicu i tu će sagraditi moderni hotel sa 44 sobe, velikim wellness centrom i kongresnim dvoranama, zatim vrhunskim restoranom te šest vila sa po 120 kvadrata. Sve skupa, hotel će imati 112 ležajeva - priča nam Ipša. Trenutno su u završnoj fazi prikupljanja svih dokumenata za građevinsku dozvolu, a s radovima planiraju početi sredinom 2018. godine. Čitava priča oko pripreme projekta traje već dvije i pol godine.

- Kada radovi počnu, oni će trajati godinu i pol do dvije godine dana jer je riječ o zbilja opsežnom zahvatu. Očekujemo da će se hotel otvoriti negdje krajem 2019., početkom 2020. godine. Arhitektura projekta je moderna s mnogo ostakljenih površina radi širine pogleda na krajolik, a sve će se uklopiti u terasasti teren. To znači da se neće dirati terase s maslinicima, a postojeći će se suhozidi samo popraviti. Sve će to dati čar tom hotelu koji bi trebao raditi cijele godine. Tu ćemo ujedno kroz restoran, ali i mali sajam lokalnih proizvoda konstantno promovirati istarske proizvode kao što su tartufi, maslinova ulja i vina - tvrdi nam Ipša, dodajući kako se ova austrijska obitelj u Salzburgu odavno bavi hotelskom i ugostiteljskom djelatnošću te će im ovo biti prva investicija u inozemstvu. Moderno arhitektonsko rješenje osmislili su poznati bečki arhitekti Buerger Katsota koji su realizirali niz projekata u svojoj zemlji, ali i Grčkoj, Rusiji, Azerbajdžanu, Italiji, Cipru, Bugarskoj i Ukrajini.

- U konačnici će ovaj hotel koji predstavlja greenfield investiciju na ovom području zaposliti oko 20 do 25 ljudi, a plan je u budućnosti da postane dio poznatog lanca luksuznih hotela Relais Chateaux - ističe Ipša.

Za nekoliko dana bit će gotov i prvi pivski resort u Istri, i to u Bujama. Riječ je o resortu San Servolo u Bujama koji je nastao odmah uz istoimenu pivovaru i pivnicu Simona i Gorana Grbca te Marka Biondića koja je otvorena 2013. Uspjeh njihovog craft piva koje se najprije moglo naći samo u luksuznim hotelima s četiri i pet zvjezdica te boljim restoranima diljem države, dovela je do druge investicije odmah nakon otvorenja pivovare, a to je pivnica koju je ove godine posjetilo oko 40 tisuća gostiju, a potom B&B objekta s nekoliko soba. Zaključak svega je mali hotel sa 14 soba s pivskim wellnessom.

- Kada zbrojimo sve što smo dosad uložili, dolazimo do cifre od 20 milijuna kuna. Samo ovaj hotel s četiri zvjezdice koji je u završnoj fazi uređenja košta oko devet milijuna kuna. Sve naše sobe imaju terasu s pogledom na staru jezgru Buja te na more. Odlučili smo se za modernu arhitekturu koju potpisuju arhitekti Tissa iz Poreča, a za dizajn prostora zaslužna je moja supruga Vesna Grbac - priča nam jedan od vlasnika Simon Grbac. Ističe da su s investicijom počeli prije šest mjeseci te da će službeno hotel početi s radom 1. veljače.

- Kada smo počeli razmišljati o ovom biznisu, najprije smo htjeli gostima ponuditi nešto što se u Istri baš ne može naći. Svi se bave vinom ili maslinovim uljem, pa smo mi krenuli s pivom. I to je bio pun pogodak. Jedno je pitalo drugo i tako je nastao ovaj resort koji će biti pravi mali biser. Njegova posebnost definitivno će biti beer spa, odnosno kupka od piva s raznim vrstama našeg hmelja što je trenutno jedan od trendova u svijetu. Istodobno će gosti moći i piti pivo - ističe Grbac. I ovaj će hotel raditi cijele godine, a trenutno čitav ovaj pogon zapošljava 30 ljudi. Inače, u ovoj je investiciji koristio gotovo isključivo domaće tvrtke i proizvode.

- Odlučili smo se za domaće izvođače i proizvode jer kada su zadovoljni vaši susjedi, zadovoljni ste i vi. Inače, želja nam je raditi 200 dana na godinu, ali vjerujem da će to biti i više - ističe Grbac, čija se piva danas izvozi u mnoge zemlje Europske unije, ali i daleki Meksiko. Godišnje proizvedu oko 500 tisuća litara, a cilj im je doći do 800 tisuća litara piva.

Nadopuniti vinsku ponudu

Puno od svog hotela s pet zvjezdica koji će svoja vrata otvoriti u travnju očekuje i poznati vinar Franco Cattunar iz Nove Vasi kraj Brtonigle. Riječ je o najvećem malom vinaru u Istri koji godišnje proizvode oko tri tisuća hektolitara vina i ima oko 50 hektara vinograda. Radovi iznad njegovog vinskog podruma u punom su jeku, a Franco ne zna što bi prije. Cijela investicija košta oko 11 milijuna kuna.

- Počeli smo graditi u veljači i sada nas čeka još uređenje podova, fasada i opremanje. Vjerujem da ćemo biti gotovi do travnja i da ćemo hotelom nadopuniti našu vinsku priču jer takvih hotela u okolici nema. Išli smo na pet zvjezdica jer gostima želimo ponuditi nešto vrhunsko i neki drugačiji koncept. Imamo prostranih 11 soba od 40 kvadrata s kaminima i velikim terasama s predivnim pogledima, recepciju, restoran za doručak, veliku terasu s bazenom te wellness centar s unutarnjim i vanjskim jacuzzijem čiji dizajn potpisuje porečka tvrtka Zona Interijeri. U hotelu će primjerice svaka soba biti sasvim drugačija, imat će velike terase jer želimo gostima pružiti sav mogući luksuz i nezaboravne poglede. U špici sezone cijene će se kretati i po 500 eura na noć. Čitava će ponuda biti bazirana na našim vinima, pa će tako hotel direktno biti vezan na našu kantinu i podrum - veli nam ovaj vinar koji je u čitavu priču krenuo sa svojom obitelji.

- Puno smo godina o tome razmišljali, sada smo se na to odvažili. Logičan je to korak jer želimo promovirati naša vina, naš teritorij, naše ljepote i da zaokružimo priču oko istarskog vinarstva. Trenutno kroz vlastitu kantinu plasirao oko 20 posto našeg vina, ali to namjeravamo povećati kroz hotel. Godišnje nas je dosad obilazilo oko četiri tisuće gostiju - priznaje nam ovaj vinar koji će organizirati i degustacije vina, sommelierske radionice, obilazak vinograda koji okružuju ovaj objekt. Dodaje kako se zasad nije odlučio i na restoran, već će u tu svrhu koristiti obližnji gourmet restoran San Rocco.

- Ne bih krenuo u čitavu tu priču da u nju ne vjerujem. Ali znam da nam neće biti lako jer je teško pridobiti klijentelu za ovakav hotel iako Istra po svojoj kvaliteti i ponudi odskače od drugih regija u Hrvatskoj. Ali to nije dovoljno kada gledamo neke razvijene dijelove Europe. Tu nam je relativno blizu Toskana, a da bismo nju dostigli, treba nam zbilja puno truda, promocije i rada. Sada očekujemo klijentelu koja poznaje vinsku kulturu i bit će poseban izazov pridobiti je. Moramo krenuti korak po korak kako bismo pozicionirali naš hotel, ali i cijelu Istru - zaključuje ovaj vinar.

Agroturizmi i impresivne vinarije

Direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević ne krije zadovoljstvo ovakvim razvojem unutrašnjosti Istre prema luksuznijim oblicima smještaja. Upravo tako Istra se i promovira u inozemstvu.

- Pogledamo li Istru unatrag dvadeset godina i prikupimo li ključne informacije o njenom turističkom razvoju te kao kriterij stavimo fokus na malo i srednje poduzetništvo, onda je definitivno pojam sjeverozapadne Istre učinio ključnu razliku u kvaliteti. Ta se razlika najbolje vidi u prostoru. Govorimo o području koje se proteže od ušća rijeke Mirne, na sjeveru sve do granice sa Slovenijom, a na istoku do Buzeta s okolnim mjestima. Na tako malom geografskom području nalazi se nezamislivo velik broj tzv. point of interests, da slobodno taj prostor možemo nazvati mikrokontinentom. Veliki napori učinjeni su u revitalizaciji malih autentičnih srednjovjekovnih gradića, uređeni i dizajnirani vinogradi i maslinici, no najviše se razlika vidi u ljudima. Oni su zahvaljujući upornosti, ulaganju u edukaciju i usavršavanje, tražeći i kreirajući svoj identitet ugradili veliki dio svog znanja i umijeća u reputaciju prostora u kojem žive i rade - veli nam Ivošević.

Potvrđuje da je na tom području niknuo najveći broj jako dobrih restorana, ponajboljih konoba, iznenađujuće interesantnih, pravih agroturizama, impresivnih vinarija, boutique uljara, jako kvalitetnih vila s možda i najljepšim panoramskim vizurama Istre te je s tog prostora i krenula inicijativa prvih malih, obiteljskih hotela.

- Nije stoga čudno, da upravo na ovom području, posebno u njenom središnjem dijelu, dakle kad se otisnemo od obale prema unutrašnjosti, sezona traje gotovo cijelu godinu, da i “najzabačenija mjesta” koje je teško i na karti pronaći, uvijek imaju goste, i kad je kišno i hladno ili, ljeti, prevruće. Osim toga, taj prostor opravdano zauzima i najveći dio kada na kraju godine pregledavamo sve medijske objave koje u jednoj godini proizvedemo s našim PR agentima. Definitivno je taj prostor najdinamičniji dio u turističkom smislu - ističe čelni čovjek istarskog TZ-a.

Termin za Nijemce

No, kako se je odvijao razvoj tog prostora, sve se je više tih novih događanja, novih produkata, novih doživljaja usmjeravao prema dolini rijeke Mirne.

- Nije tajna da sam s pojedinim novinarima i posebno s našim PR agentom dr. Wolfgangom Neuhuberom još prije više od 15 godina razgovarao o terminu koji su Nijemci i Austrijanci već odavna prihvatili i koriste ga već duži niz godina, a zove se Mirna Tal, tj. dolina rijeke Mirne. I doista, tada je to bila samo ideja koja bi se mogla realizirati, danas je to zaokružen, funkcionalan, dinamičan i dobro posložen koncept prostora koji je podignuo svoju reputaciju i koji je u jako kratkom vremenu kreirao i neke od značajnijih pojmova, odnosno ikona u turističkom smislu kao što su istarski tartufi, istarska malvazija, srednjovjekovni gradići Grožnjan, Oprtalj, Motovun, Buzet, Veli Jože. Sama činjenica da će na tom uskom prostoru u narednih godinu dana niknuti nekoliko malih, obiteljskih i tematskih boutique hotela sa značajnim investicijama i koji će biti pozicionirani ili kao wine hoteli ili kao lifestyle boutique hoteli, dovoljno govori o tome koliko će se taj prostor “izbrusiti” kao svojevrsni “grand Cru” teritorij i gdje će očigledno taj prostor dobiti jednu novu kvalitativnu lifestyle dimenziju - zaključuje Ivošević za Jutarnji list.

Posljednji komentari

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa