Kalić: Pokrenuta kampanja za zaštitu lokvi u Istri

0
U Istri lokvu nazivaju i raznim drugim nazivima: lago, kal, kalić, puč, što nam pokazuje kako je nekad lokva bila neminovan dio svakodnevnice
U Istri lokvu nazivaju i raznim drugim nazivima: lago, kal, kalić, puč, što nam pokazuje kako je nekad lokva bila neminovan dio svakodnevnice

Udruga Zelena Istra predstavila je 5. veljače projekt "Kalić - kampanja zaštite lokvi u Istri". Nositelji projekta su Irena Burba iz Udruge Zelena Istra, Nataša Čehić iz Natura Histrice, Mladen Perčić iz Odred izviđača Istra, Tina Grgorinić iz OŠ Centar i Slavko Brana iz Istarskog botaničkog društva

"Kalić - kampanja zaštite lokvi u Istri" je edukacijsko-istraživački projekt koji se bavi edukacijom o važnosti zaštite lokvi i slatkovodnih vodenih staništa, te strogo zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta koje žive u i oko takvih staništa na području  Istarske županije. Sam naziv projekta "Kalić" je tradicionalni dijalektalni naziv za lokvu. Projektom se promiče izvaninstitucionalno obrazovanje, istraživačko učenje i interdisciplinarni pristup učenju.

Lokve - riznice bioraznolikosti

Udruga Zelena Istra projekt provodi u suradnji s partnerima Javnom ustanovom  Natura Histrica, Odredom izviđača "Istra", Istarskim botaničkim društvom i Osnovnom školom "Centar". Projekt je financiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u iznosu od 70.000,00 kn.

S predstavljanja projekta
S predstavljanja projekta

Nestajanje lokvi i onečišćenje ostalih vodenih staništa zbog zatrpavanja i isušivanja, bilo uslijed prirodnih razloga, bilo uslijed ljudskog djelovanja, te njihovo onečišćenje predstavlja veliki gubitak za prirodu i čovjeka. Da bi sačuvali lokve i zaustavili trend propadanja potrebno je osmisliti način njihove zaštite i revitalizacije kako bi lokve opstale, ne samo radi svojeg značaja za biološku raznolikost nekog područja, već i zbog njihove kulturno-povjesne uloge u životu lokalnog stanovništva. Također neophodno je osvijestiti javnost o važnosti tih "riznica bioraznolikosti". Lokve danas predstavljaju najčešća mala vodena staništa u Istri. U Istri lokvu nazivaju i raznim drugim nazivima: lago, kal, kalić, puč, što nam pokazuje kako je nekad lokva bila neminovan dio svakodnevnice.

Projekt je orijentiran na darovite učenike šestih razreda osnovnih škola te učenike koji su aktivni u izvanškolskoj aktivnosti-izviđači. Namjera je edukativnim predavanjima, te organiziranjem terensko-istraživačke nastave učenicima približiti tematiku slatkovodnih vodenih staništa i strogo zaštićenih biljnih i životinjskih vrsta, potaknuti ih na samostalno istraživanje i proučavanje vodenih staništa u njihovoj okolini te podići teoretsko znanje učenika s razine shvaćanja na razinu primjenjivanja.

Trodnevni istraživački kamp za učenike i izviđače

U sklopu projekta planira se organiziranje trodnevnog istraživačkog kampa na kojem će učenici i izviđači kroz istraživanje, druženje i razmjenu iskustva uz stručnu podršku mentora sudjelovati u zajedničkom istraživačkom radu. Kroz terenski i grupni rad učenici će steći vrijedno iskustvo o prikupljanju podataka u biološkim istraživanjima, načinima praćenja, sagledavanja i ocjenjivanja stanja vrsta i staništa ali i o životu u prirodi i u skladu s prirodom što pruža specifičan izviđački način života. Rezultate istraživanja kao i teoretski dio projekta zajedničkim radom svih partnera uobličit će se u edukativno-didaktički materijal-priručnik koji će se distribuirati svim ostalim školama u Istarskoj županiji, a bit će dostupan na web stranicama partnera kako bi i ostale škole i korisnici mogli primjenjivati slična istraživanja u svojoj lokalnoj zajednici. Istraživačkom kampu će prethoditi edukativne radionice u Puli i Cerovlju, te izlet vlakom u Juršiće gdje će se također posjetiti lokve koje su značajne za to područje. U terenskim istraživanjima djeci će na raspolaganju biti i oprema čizme, lupe, mikroskop, mrežice i sl.

„Ovaj projekt dobar je primjer kako se suradnjom civilnog sektora, struke i institucija može podignuti kvaliteta školskih programa. Vrijeme je da učenici izađu iz svojih klupa, da što više uče putem direktnog "hands on" pristupa, da razvijaju istraživačko mišljenje i da primjenjuju znanstvene metode. Na taj način djeca promatraju predmet ili fenomen iz stvarnog, bliskog i osjetilnog svijeta te na njemu izvode eksperimente. Za vrijeme istraživanja djeca raspravljaju, promišljaju i razmjenjuju ideje i spoznaje gradeći vlastito znanje. Na taj način ulažemo u budućnost  budućih znanstvenika, biologa i ljubitelja prirode!“, rečeno je na predstavljanju projekta.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa