HOĆE LI ITKO REAGIRATI?

Obnavlja se vrlo važna prometnica na sjeveru Istre, ali opet se pojavio jedan veliki problem

Piše: Nenad Čakić

03.11.2025 - 14:32
Ilustracija (Foto: Istarski.hr)
Ilustracija (Foto: Istarski.hr)

Nedavno je započela druga faza rekonstrukcije državne ceste D44, na dionici od raskrižja za Motovun i Livade prema Buzetu. Planirani završetak radova predviđen je za lipanj 2026. godine.

Riječ je o nastavku radova započetih u listopadu 2023., koji su završeni u lipnju prošle godine, kada je potpuno obnovljena dionica od Ponte Portona do raskrižja za Motovun i Livade. Cesta je tada za promet bila zatvorena osam mjeseci (radovi su, srećom, završeni dva mjeseca prije roka).

Otprilike isto toliko vremena bit će potrebno i za završetak druge faze, nakon čega će cesta koja prolazi dolinom rijeke Mirne u cijelosti biti obnovljena. Riječ je o važnom prometnom pravcu koji povezuje cijelu sjeverozapadnu Istru s ostatkom Hrvatske – i obrnuto.

Međutim, i kod druge faze radova pojavio se isti problem kao i kod prve – obilazni pravac.

Na to je na posljednjoj sjednici Županijske skupštine upozorio vijećnik Endi Rimanić (HDZ). Podsjetio je da je za vrijeme izvođenja druge faze obilazak predviđen lokalnom cestom LCP-051, od Livada do Istarskih toplica, za vozila do 3,5 tone.

Endi Rimanić

„Problem je što je obilazak prilično star, uzak i neadekvatan za ovakav prometni pravac. A koliko sam upućen s terena, mnogi sudionici u prometu ne poštuju ograničenje od 3,5 tone nosivosti. Osim toga, zbog pojačanog prometa cesta je vrlo blatnjava i skliska. Sigurnost svih sudionika u prometu primjetno je ugrožena“, rekao je Rimanić.

Pritom je uputio pitanje Županijskoj upravi za ceste (ŽUC) planira li uskoro kakvu intervenciju na tom lokalnom obilaznom pravcu – u smislu širenja, održavanja, nasipavanja te pojačane kontrole prometa na navedenoj cesti.

Podsjetimo, tijekom prve faze rekonstrukcije dionice od Ponte Portona do raskrižja za Motovun Hrvatske ceste su kao alternativne pravce predložile ceste preko Vižinade i Karojbe. Ipak, većina vozača koristila je staru makadamsku cestu Sv. Stjepan – Gradinje – Livade – Antonci – Ponte Porton.

Zbog prevelikog opterećenja u jednom je trenutku bio oštećen most na toj cesti, pa je dionica od Antonci do Kortine nekoliko dana bila zatvorena za sav promet.

 

Pod pritiskom javnosti ŽUC je, dok su Hrvatske ceste izvodile radove na glavnoj cesti, obnovio staru cestu od Livada do Ponte Portona. Sanaciju su, uz ŽUC i Istarsku županiju, sufinancirale sve jedinice lokalne samouprave na tom području, predvođene gradovima Umagom, Bujama i Novigradom. Svoj su doprinos dali i Turistička zajednica Istarske županije te hotelske kuće Valamar i Aminess.

Bilo bi lijepo kada bi se i druga faza rekonstrukcije državne ceste iskoristila za obnovu još jedne županijske ceste. Grad Buzet bi se svakako trebao dati svoj doprinos.

Tweet

Posljednje novosti