Stanari zgrade na Verudi: Kako to građani „oštećuju“ dimnjake da bi napravili troškove izgradnje novih?

0
Naselje Veruda u Puli
Naselje Veruda u Puli

Na zadnjoj sjednici Gradskoga vijeća Pule vijećnik Mauricio Licul upoznao je ostale vijećnike s jednim nezanemarivo velikim problemom koji tišti veliki broj građana našega grada (čak oko 73%), a odnosi se na domaćinstva koja su prešla s gradskog na prirodni plin i sada im se odjednom bezrazložno, neshvatljivo i neargumentirano osporava daljnje korištenje dimnjaka za plinske bojlere i peći.

Na taj problem su do sada bezuspješno proteklih šest mjeseci pokušavali nadležnima ukazati stanari zgrade Veruda 17 u Puli (usmeno i pismeno u «Otvorenom pismu» predsjedniku Gradskoga vijeća Pula od 27.07.2013.), ponudili su rješenje i zatražili da se s istim upozna i šira javnost. Stanari su od nadležnih službi zatražili da se problem zajednički analizira, uvaže svi argumenti s aspekta struke i pozitivnih zakona RH, te problem riješi u korist građana, Grada Pule, komunalnih poduzeća, gradske plinare i šire društvene zajednice, no na taj apel građana oglušili su se redom: Upravitelj zgrade «Uljanik», Herculanea – dimnjačar Pula, predsjednik Gradskoga vijeća Pula i naša javna glasila koja nisu htjela objaviti tekst «Otvorenog pisma» upućen Gradskom vijeću Pula putem kojega je zatraženo da se ovaj problem riješi.

Elem, kada je sada na zadnjoj sjednici Gradskoga vijeća Pula, naš gradski vijećnik M. Licul ipak konačno pokušao upoznati prisutne sa ovim problemom građana, najprije je bio prekinut u pola izlaganja radi «PRAVILA POSLOVNIKA VIJEĆA» (pitanje koje se odnosi na život građana ne smije se izlagati duže od par minuta govora!), a zatim su uslijedili odgovori na djelomično iznijeti dio pitanja vijećnika Licula od strane direktora Plinare i direktora Herculanee u kojima je potonji opet iznio jednu besmislenu neistinu kako ONI (!!) «vode brigu o građanima i njihovoj sigurnosti», a budući da su građani razbili dimnjake u dosadašnjoj upotrebi, sada više nisu upotrebljivi!?

Stanari šokirani izjavom direktora Herculanee 

Takvom neistinitom izjavom direktora Herculanee, navedenom kao razlog da se dimnjaci ne mogu dalje koristiti ostali su stanari šokirani iz više razloga:

1. Prigodom zadnjega čišćenja dimnjaka od Herculanee – dimnjačara (28.03.2013.), u Nalazu dimnjačara nije uočena niti pismeno navedena niti jedna primjedba o neispravnosti, oštećenju ili nefunkcionalnosti dimnjaka.

2. Dimnjačari su najprije insistirali da moraju stanari napraviti prije prijelaza sa gradskoga na prirodni plin nove projekte dimnjaka za zgradu, zatim nove dimnjake i tek onda zamoliti dimnjačare da im odobre njihovo daljnje korištenje (naravno uz uvjet, ako dimnjačari tada budu spremni i raspoloženi izdati traženu suglasnost). Stanarima je na njihov upućen upit za potrebu izrade novoga projekta dimnjaka, MUP – Inspektorske službe Zagreb i Ministarstvo graditeljstva  Zagreb taj zahtjev dimnjačara proglasio nepotrebnim! 

3. Nakon pozitivnog odgovora od Ministarstva graditeljstva i MUP-a – Inspekcijski poslovi Zagreb na upit građana u njihovu korist, dimnjačari su zahtijevali još jedan pregled i snimanje dimnjaka (za 5.565 kn!) u zgradi Veruda 17, koji je prihvaćen od stanara u dobroj namjeri da se problem riješi, da bi zatim dobili stanari od dimnjačara groteskno komičan i nestručan nalaz o dimnjacima, bez ozbiljnih argumenata i uvažavanja tehničkih parametara iz projektne dokumentacije zgrade, kako dimnjaci nisu u redu, a da pri tome nije nigdje navedeno da su dimnjaci oštećeni i devastirani da bi zato bili nefunkcionalni. Na traženje stanara da im za plaćenu uslugu snimanja dimnjaka dostavi i taj snimak dimnjaka, dimnjačar je odgovorio da snimka nema za stanare !? Svaki daljnji komentar o stručnosti rada i dobronamjernosti da se problem građana riješi bio bi suvišan.

Neshvatljiv je ovaj destruktivan način rada direktora Herculanee i dimnjačara, jer umjesto da pronalazi rješenja uočenih problema i tako pomogne građanima i opravda povjereni mu posao direktora uslužne firme, on generira probleme, ne prihvaća komunikaciju sa građanima i sa time bezrazložno gubi broj korisnika dimnjačarskih usluga u gradu (73 % !?), umanjuje potrošnju plina «Plinari», čini građane nezadovoljnima i uvaljuje ih u nepotrebne troškove i nove investicije, jer moraju potražiti rješenje grijanja stana i vode prijelazom na skuplji novi energent struju, ili na plinske boce koje su potencijalne bombe.
Opravdanost skupe investicije postavljanja novih plinovoda

S velikim opravdanjem se može postaviti i pitanje dali je na ovaj način uopće opravdana veoma skupa investicija postavljanja novih plinovoda za prirodni plin u Puli, gdje je u gradu upitno da li će čak 73% građana-korisnika usluga u buduće nastavi koristiti prirodni plin za grijanje stanova i vode? Kao i to tko će na koncu platiti onda takvu promašenu investiciju? Zato lokalnim političarima nije najvjerojatnije drago javno polemizirati o ovakvim temama. Pitanje je i kakvi su to stručnjaci postavljeni i od koga da vode gradska uslužna poduzeća na ovako neefikasan i neučinkovit način !?

I na koncu, do kada će se građanima nepotrebno otežavati i zagorčavati život, jer su postali taoci šačice nesposobnih ljudi kojima je dat mandat i povjereno im je da predstavljaju i štite te iste građane i uspješno rješavaju nastale probleme u korist i na zadovoljstvo svih njih zajedno.

Krajnje je vrijeme, za dobrobit svima nama, da se svi nesposobni, zlonamjerni i destruktivni pojedinci trenutno uklone sa svih liderskih pozicija u gradu i zamjene sposobnima. Pitanje je samo ima li društveno-političke volje i znanja da se to i učini, jer sposobnih građana imamo sigurno dovoljno u gradu? (Predstavnik stanara zgrade Veruda 17: Vladimir Filipović, mag.ing.brodogradnje)  

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa