Hi-Ability za neovisan život odraslih s intelektualnim teškoćama

0

Projekt Hi-Ability promovira obrazovanje za autonomiju, neovisan i inkluzivan život odraslih s intelektualnim teškoćama (ID), u kontekstu koji još uvijek nije vrlo dostupan, poput planinarenja i eko-turizma. Hi-Ability u središte aktivnosti stavlja prirodno okruženje, postajući pozornica izvornog metodološkog pristupa terapijsko-rehabilitacijskog programa temeljenog na socio-obrazovnoj vrijednosti prirodnog okoliša. Hi-Ability predviđa postizanje četiri rezultata:

IO1: Hi-Ability Priručnik za nastavnike - ima za cilj omogućiti odgajateljima i voditeljima koji pružaju svoje usluge osobama s intelektualnim teškoćama potrebne alate i resurse za rad s ciljnim skupinama i osposobiti ih za poboljšanje njihovih znanja i vještina u obrazovanju o okolišu.
IO2: Hi-Ability App: aplikacija za turizam u prirodi koja se izričito posvećuje ljudima s Intelektualnim teškoćama i njihovim obiteljima, koja će promovirati pristupačne rute za ciljnu skupinu.
IO3: Hi - Ability Zeleni Vodič: sadržavat će informacije povezane s okolišnim / naturalističkim turizmom i pristupačnim planinarenjem, a bit će posvećen ne samo osobama s Intelektualnim teškoćama i njihovim obiteljima, nego i odgajateljima za odrasle koji rade s ovom određenom skupinom korisnika
IO4: Političke preporuke i smjernice za prenosivost: sadržavat će smjernice za prijenos rezultata i za ponovljivost modela u drugim zemljama.

Tijekom prvih pet mjeseci projekta, od prosinca 2020. do travnja 2021., projektni su se partneri usredotočili na IO1, radeći na provedbi istraživanja provedenog kroz dokumentarna i terenska istraživanja kako bi identificirali elemente potrebne za razvoj metodologije i materijala za obuku. Faza istraživanja doista je bila prvi korak u izradi Hi-Ability Priručnik za nastavnike (IO1). Priručnik će se razvijati u dvije glavne faze: faza istraživanja (stolno i terensko istraživanje o osnaživanju odraslih osoba s mentalnim invaliditetom kroz edukativne aktivnosti na otvorenom - vođene ture, planinarenje itd.), te razvoj metodologije i materijala za obuku.

Partneri iz Italije, Hrvatske i Grčke proveli su istraživanje radi identifikacije relevantne metodologije i sadržaje obuke koji će se koristiti i prilagoditi u razradi metodologije i sadržaja priručnika. Dio istraživanja temeljio se na dvije fokusne skupine, koje su se usredotočile na identificiranje potreba odraslih osoba s intelektualnim teškoćama u smislu autonomije i osnaživanja, a uključivale su korisnike poput edukatora, trenera, članova obitelji, njegovatelja i potencijalnih dionika, kako bi se dobile cjelovite informacije. Konkretno, jedna fokusna grupa uključivala je odrasle osobe s Intelektualnim teškoćama, druga fokusna grupa uključivala je odgajatelje, trenere, njegovatelje i obitelji odraslih osoba s intelektualnim teškoćama.

Uz podršku Trekkify-a, Controvento (IT), koordinatora projekta i voditelja IO-a, prikupljeni su svi podaci od nacionalnih fokusnih grupa i objavljeno je zajedničko izvješće koje predstavlja prvu prekretnicu projekta Hi-Ability a dostupno je putem web stranice projekta. Zajedničko izvješće istražuje glavne nalaze istraživačkih aktivnosti provedenih tijekom prvih pet mjeseci projekta, omogućavajući bolje razumijevanje glavnog cilja potrebe za obukom grupa (edukatori, treneri, njegovatelji i osobe s intelektualnim teškoćama) u odnosu na sudjelovanje osoba s intelektualnim teškoćama u aktivnostima na otvorenom, poput planinarenja i eko-turizma.

Dokument igra ključnu ulogu u uspostavljanju dosljednog i kvalificiranog pedagoškog i didaktičkog okvira za nastali kurikulum i sljedeće intelektualne rezultate. Izvještaj o analizi vodit će do razrade metodologije, definiranja modula obuke i odabira materijala za učenje. Priručnik Hi-Ability Toolkit za nastavnike bit će dostupan u studenom 2021. godine.

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa