Jergović brani pulsku novinarku koja je slijepog pitala za razgledavanje

1
Foto: Nova TV
Foto: Nova TV

Pulsku novinarku Nove TV Petru Fabian Kapov brojni su mediji nedavno prozvali zbog njenog pitanja upućenog slijepom pjevaču Andrei Bocelliju, opisavši ga kao gaf. Fabian Kapov je naime, pitala Bocellija je li nakon svog pulskog koncerta stigao razgledati grad. On joj je odgovorio da nije. U moru reakcija jedan članak odskače, a to je tekst Miljenka Jergovića iz Jutarnjeg lista, koji je na neki način stao u obranu kolegice. Prenosimo najzanimljivije dijelove.

"Novinarka Nove TV nije učinila gaf. Upravo suprotno, ona je s Andreom Bocellijem razgovarala kao što bi razgovarala s bilo kojom drugom svjetskom zvijezdom koja je došla u Hrvatsku. Nije se sjetila da ga sažalijeva, nego ga je pitala je li razgledao Pulu, potajno se, valjda, nadajući da će slavni gost vidjeti nešto od našega malog i beznačajnog lokalnog svijeta. I onda su došli ovi da joj se narugaju. U tom toaletoidnom insistiranju na nekakvom gafu nešto što je što pomalo i nadilazi pubertetske standarde našega web novinarstva. Kao da se nisu rugali Petri Fabian Kapov, nego su za Bocellijem vikali: Ćoro, ćoro, vidi te, ništa ne vidiš!", piše Jergović za Jutarnji.

"Sramotnice su, naime, vajkadašnji oblik školskog vršnjačkog nasilja, i bit će da nema onog tko s trinaest-četrnaest godina nije sramoćen jer je nešto krivo rekao, jer ima veliku glavu, nosi naočale ili je, ne daj Bože, nekakav manjinac, ima neizgovorljivo ime ili je muško s malo zaobljenim kretnjama. Povremeno se, istina, po novinskim crnim kronikama, ali i po istim ovim web-toaletoidima, susrećemo s tužnim pričama o klincima koji su se ubili jer ih je vršnjačka rulja izvrgnula sramoćenju", piše Jutarnji.

"Ne gledam Novu TV, jer na toj televiziji nema kulture ni sporta. Mislim da ne poznajem nijednu njihovu novinarku, pa tako ni Petru Fabian Kapov, kako se, pročitao sam, zove osramoćenica koja je intervjuirala Andreu Bocellija. A ni njega ne slušam, jer ne slušam glazbu koju taj čovjek izvodi. Naime, Bocelli je zvijezda zaostalih ili zapuštenih kulturnih sredina. A kako je takvih većina, on je baš velika zvijezda. Pjeva imitaciju opernih arija, namijenjenu publici kojoj je klasična glazba dosadna, a opere su im neslušljive. Bocelli, kao i ostali crossover glazbenici, među kojima su Hrvati neočekivano uspješni, svojom vještinom stvara u ljudima iluziju da slušaju nešto dobro i uzvišeno. A nema boljeg biznisa u kulturi od potpomaganja iluzije o nečijoj kultiviranosti. Ljudi vole da vjeruju kako su bili na koncertu ozbiljne muzike", piše Jergović za Jutarnji.

Cijeli tekst ovdje.

Najnovije vijesti