mototrka na prstenac

Godina proizvodnje 1972.: Puljaninu Borisu Rabaru nagrada Fićo za pet

0
S Mototrke na prstenac
S Mototrke na prstenac

Slavodobitnici 17. Mototrke na prstenac, jedinstvene istarske manifestacije, koja se 15. srpnja održala na uzvisini Križica kod Orihi, kojom Orišanci obilježavaju svake godine dan svog sela, su vozač Mladen Bile iz Bičići i kopljanik Slaven Mošnja iz Orihi, s ukupno 3 osvojene sride, odnosno 9 punti. Za drugo i treće mjesto morale su se pripetavati 2 posade, jer su imale po dvije pogođene sride, odnosno 6 punti. Više sreće imali su Ivan Pavlić i Neven Glavaš, obojica iz Orihi, koji su tako osvojili drugo mjesto.

Treće mjesto pripalo je posadi Dorijano Žudih i Slavko Rojnić, također iz Orihi. Ove se godine za Mototrku prijavilo ukupno 19 motorističkih posada iz Istre, Primorja i Gorskog kotara. Časnim sudom je predsjedao Dalibor Paus, sadašnji načelnik Općine Barban, a članovi su bili Elvis Pavlić i Damir Kontošić.

Kao i svake godine, proslava je započela u Orihima već tradicionalnim okupljanjem oldtimera, starih motora, automobila i fića, koji su potom u panoramskoj vožnji prošli čitavu Barbanštinu, oko 25 kilometara, u koloni dužoj od kilometra, razveselivši tako mještane i turiste. Na 17. Old timer's dayu i 8. Old fićo dayu sudjelovalo je više od 70 vozila i motora, koji su u Orihe stigli s raznih strana, od Delnica, preko Rijeke, do Kopra i Italije. Najstariji automobil je bio Fiat 508 Balilla iz 1934. godine, vlasnika Guerrina  Barbieri iz Rovinja, člana Autokluba Istra oldtimer iz Rovinja. Najljepšom je automobilom proglašen Mercedes Adenauer iz 1953., njemačkih registarskih oznaka, vlasnika Ericha Bahra, Autokluba Istra oldtimer iz Rovinja.

Najstariji motor je Vespa VB 15 iz 1957. godine, vlasnika Domagoja Sulovskoga iz Banjola, člana OTK Histria - Vespa kluba Istra iz Pule. Titulu najljepšeg motora ponio je Moto M Italia iz 1957. god., vlasnika Marijana Bančića iz Muggie kod Trsta. Ocjenjivački žiri, kojim je predsjedao  Dario Rojnić, a članovi su bili Elvis Pavlić i Dean Paus, izabrao je i „oldtimer za pet“. Tu je titulu ove godine dobio Fiat 500 iz 1970. god., vlasnika Leona Kalac iz Labina, u oštroj konkurenciji ostalih prekrasnih oldtimera.

Najstariji automobil bio je Fiat Balilla iz 1934. godine

Valja istaknuti  i još par automobila ljepotana, kao npr.  Ford M1 iz 1943. godine, vlasnika Vladimira Weitzera iz Rijeke, Alfa Romeo Spider iz 1984. godine, vlasnika Vilka Ovničeka iz Slovenije, Triumph spitfire MK 4 cabrio iz 1974., vlasnika Željka Petrića iz Rijeke, Citroen traction avant MBL iz 1953. god., vlasnika Giordana Visintin iz Funtane, Jeep GPW iz 1942. god., vlasnika Danijela Zeca iz Rovinja, Fiat 500 C Belvedere iz 1952. god., vlasnika Branka Barbića iz Brseča, kao i Fiat topolino iz 1943., vlasnika Boška Simovića iz Pule.

Najviše fića, od dvadesetak pristiglih, dovezli su članovi Oldtimer kluba Riječka fićo scena, a nagrada „Fićo za pet“ pripala je Zastavi 750 iz 1972., vlasnika Borisa Rabara iz Pule. Najstariji fićo bila je Zastava 750 iz 1969. godine, vlasnika Elvisa Kadunc iz Rijeke.

U selu se feštalo do četiri ujutro uz odličan Lucky band i mlade barbanske harmonikaše Leonarda Rojnića i Ivana Licula. Voditelj svih programa bio je Denis Kontošić, dugogodišnji bivši načelnik Općine Barban, koji živi u selu Orihi. Organizator svih manifestacija bilo je Športsko društvo Orihi, a pokrovitelji Općina Barban i Turistička zajednica Općine Barbana. Proslava 19. Dana sela Orihi završena je večernjom svetom misom u nedjelju, koju je predvodio vlč. Mihajlo Jozafat Hardi, kada je nastupio i zbor Župe Sutivanac.

Najnovije vijesti