GLADIJATOR DAMIRA STRUGARA

Zašto Puljani ugostitelje na Forumu zaobilaze u širokom luku?

4
Damir Strugar
Damir Strugar

„Dobro je, dobro je... krenulo je, pomalo, krenulo..!“ – zadovoljno mi priča prijatelj koji nedaleko pulskog Foruma vodi ekskluzivni dućan sa ljetnom brendiranom robom „Made in Croatia“. 

„Predsezona je lagano krenula i vjerujem da će biti dobra!“ – priča optimistilčno taj moj veseli i dobri prijatelj, dok ispijamo pivo na jednoj od terasa najvećeg pulskog turističkog trga.

Ugostitelji su se, naravno, na invaziju žednih turista dobro pripremili, pa je pivo skočilo sa 15 kuna na 18 kuna, a veliki machiatto sa 10 na 12 kuna. Pa ko voli nek izvoli!

„Nisam lud da idem popiti pivce na Forum, jer to što rade zaista granični sa ludošću!“ – ogorčen je moj prijatelj, poznati kulturni radnik iz Pule. „Čim osjete miris stranaca i turista, oni podivljaju s cijenama i dižu cijene do bola! Sad im je dobro došla ova afera s podizanjem PDV-a, pa su cijene brže – bolje prevalili na leđa kupaca!“ – ogorčeno će moj pajdaš, inače rafinirani pivopija. Umirujem ga i šaljem na terasu Doma Oružanih snaga RH, gdje još uvijek može na prekrasnoj terasi, u hladu palmi i borova, popiti pivo za svega 14 kuna.

Ubacivači u restorane

No, poskupljenje ugostiteljskih usluga i cijena toplih i hladnih napitaka, zorno nam svjedoči da je prava turistička predsezona ipak započela. Već spomenutim Forumom na razgledavanje Augustovog hrama i Gradske vijećnice pristižu brojne i organizirane, gotovo vojničke kolone radoznalih turista. Vode ih turistički vodiči s kišobranima u rukama i mikrofonima zakačenim o uho.

„Izvolite, izvolite... Možete sjesti, slobodno je!“ – nagovaraju ih već tradicionalno ukorijenjeni na ulazima „ubacivači“ u restorane. To su oni likovi, uglavnom muški, što stoje pred terasama i restoranima i svojom neurotičnom ljubaznošću i dječijom agresivnošću pokušavaju što više prolaznika utjerati u restoran ili na terasu. Plaćeni su, naime, na postototak, pa njihova zarada iznosi onoliko koliko i gostiju uspiju utjerati i ubaciti na ručak ili večeru.

Prisjećam se kada sam svojedobno, prije nekih tridesetak godina, ljetovao u Španjolskoj i kada sam po prvi put vidio u životu „ubacivače“. Oni su to tamo radili sa šarmom, vicom, spontanošću. I nismo im mogli odoljeti... Međutim, ovi naši pulski a bome i svi istarski „ubacivači“, zaista su poput pošasti i Puljani ih izbjegavaju u velikom luku. Zapravo, ako ćemo istinu govoriti, Puljani nikada  na te terase restorana na Forumu nisu ni sjeli, a kamoli ručali ili večerali. Zašto je tome tako znamo svi, ali eto turisti to ne znaju, pa je i bolje da ne znaju! Niti da im se to javno obznanjuje...

Arenaturist

I dok se uži centar grada Pule tek lagano navikava za nastupajući val turista, glavna pulska hotelsko - turistička firma „Arenaturist“ tradicionalno se i nemušto priprema  za predstojeću sezonu. Zadovoljni sami sobom i ostvarenim prošlogodišnjim rezultatima, čelnici i menagment „Arenaturista“ očito su  odredili svoju dugogodišnju turističku strategiju, koja se sastoji od samo jedne prosto proširene rečenice i koja glasi: „Gost je došao da se odmori!“

A to praktički znači da će i ove godine Pula u naseljima, objektima i terasama „Arenaturista“ biti opet jedna velika spavaonica u koju je gost došao da se odmara i spava, a ne da navečer, Bože moj, izlazi van, jede vrhunsku ribu po restoranima, pije kvalitetno vino po terasama i trusi whisky po barovima i klubovima.

Ne znam,možda sam ja zaista čovjek koji ne shvaća moderna turistička vremena, iako sam kao novinar godinama pratio to područje i aktivno pisao o turizmu. Međutim statistika broja noćenja i broja gostiju koja se uporno javnosti servira kao nekakva krunska činjenica uspješnosti, zaista mi ide debelo na živce! Jer krajnje je vrijeme da netko počne voditi statistiku potrošnje gostiju u vanpansionskoj ponudi, a ne samo puko suhoparno zbrajanje dolaska gostiju i njhovog ostvarenog broja noćenja.

Jug Istre bez žive glazbe i otvorene diskoteke

Naime, teško će me itko pametan uvjeriti da je logično da na jugu istarskog poluotoka, gdje u turističkim objektima Pule, Medulina, Premanture, Banjola, Pomera, Ližnjana i Fažane boravi dnevno i do 200 tisuća gostiju u špici sezone, nema zapravo niti jedna velika terasa sa živom glazbom, ne postoji niti jedna velika moderna otvorena diskoteka, a da ne spominjem da uopće nemam niti pojma koji restoran prima goste na večeru nakon 23 sata?!? 

Zamagljivanje javnosti da su novi turisti nezainteresirani za takav vid zabave, podsjeća me na one kretenske oglase i natječaje za sezonski posao u turizmu, gdje se traže konobari, kuhari, recepcioneri, spremačice, hotelski radnici i gdje im se ne kaže kolika će im biti primanja već im se nudi kao vrhunac užitka na poslu imbecilna fraza „rad u dinamičnom okruženju“. Kao da ti isti ljudi traže posao zbog „dinamičnog okruženja“, a ne zbog prigode da zaradu poštenu ljetnu sezonsku plaću!

Povezane vijesti

Najnovije vijesti