BRENDIRANJE CAKAVICE

Cagodar je vizualni identitet Labinjonske cakavice

0
Klaudia Barbić i Piero Ricci
Klaudia Barbić i Piero Ricci

„Cagodar“, riječ koja je svojom pojavom na jumbo plaktima i svjetlećim panoima u gradu i okolici zaintrigirala građane, vizualni je identitet labinske cakavice, novi korak u projektu brendiranju labinskog govora.

Otkriveno je to na konferenciji za novinare koju su 9. prosinca održali Klaudia Barbić i Piero Ricci, vlasnici obrta za specijalizirane dizajnerske djelatnosti „Agape Satori“ iz Raše, gradska viša savjetnica za kulturu, informiranje i odnose s javnošću Loredana Ružić Modrušan i dijalektalan pjesnikinja Neda Milenkovski, stručna suradnica u projektu.

„Dosadašnje iskustvo pokazalo je da su građani Labina i Labinštine vrlo pozitivni  i osjetljivi na izvornu „besedu“, što ukazuje i činjenica da je projekt Labinjonska cakavica lani proglašen događajem godine. To je svakako bio dodatni impuls svima koji daju svoj doprinos pomno radeći na očuvanju i promociji cakavice“, kazala je Ružić Modrušan i dodala da je dobrodošla svaka sugestija, ideja i pomoć usmjerena k zajedničkom cilju,a to je da labinska cakavica dospije na listu nematerijalne kulturne baštine.

Barbić i Ricci su kao ishodište svog dizajnerskog rada odabrali interakciju izvornosti grada i suvremene komunikacijske kanale, a cilj im je bio pobuditi interes za cakavicu na edukativan i zabavan način.

„Odlučili smo se za knjižni pristup dizajnu, a inspiraciju smo našli u tipografskoj ligaturi, spajanju dvaju slova lukom, pa smo tako spojili c i a. Na taj smo način dobili znak ili simbol  zajedništva, pripadanja i tradicije, što su pojmovi koji se vežu uz domaću riječ. Crvena boja povezana je narodonom nošnjom, a osim toga simbolizira i strast prema cakavici“, objasnila je Barbić.

„Cagodar je riječ koju izgovaramo s lakoćom, jednostavna je i zabavna, a  naglašava nešto pozitivno i vrijedno divljenja. Tako smo cakavicu povezali s tom pozitivom emocijom koju ona nosi jer brendiranje je emocija i doživljaj“, kaže Ricci.

„Agape Satori“ radi i na dizjanu web stranice „Cagodar“, koja je zamišljena kao sabiralište cakavskog jezičnog blaga. Stranica će vjerojatno biti pokrenuta tijekom 2017. godine, ali od 9. prosinca aktivan je facebook profil „Cagodar“.

Daljnje korištenje „cagodar“ i simbola „ca“ s ligaturom su neizmjerne: majice, vrećice, privjesci, značke ...  Novinarima je predstavljen notes sa znakom „ca“ i pripadajućim „lapišom“ tj. olovkom i bukmacima s izrekama na cakavici.

Neda Milenkovski je „dan na dan“ najavila izlazak zbirke „Ćakule na Torionu“ nastale nakon istomenog ljetošnjeg susreta trideset i dvoje labinskoh dijalektalnih pjesnika. Također, u sljedećoj će godini izaći druga slikovnica „Naše besedice“. (Tekst i foto: Robi Selan)

Najnovije vijesti