Izradit će se novi elaborat o parkiranju za čitav Labin i Rabac

0
Bepo Schira, Katarina Žumbar i Andrea Belušić
Bepo Schira, Katarina Žumbar i Andrea Belušić

Gradsko poduzeće Labin 2000 će u roku od tri mjeseca izraditi elaborat o reguliranju prakiranja ili, stručno rečeno, mirujućeg prometa u naseljima Labin i Rabac, zaključak je tematske sjednice Gradskog vijeća o problematici prometa i parkiranja u gradu održane 10. veljače.  

Upravni odjel za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i gradnju zadužen je da u roku od trideset dana izradi projektni zadatak elaborata, a Labin 2000 da ga u roku od šezdeset dana nakon njegovog prihvaćanja provede u djelo.

Andrea Belušić nam je u ime inicijative „NE Naplata Parkinga Labin“, koji su su sudjelovali na sjednici, izjavila da su nezadovoljni takvim zaključkom jer je obezvrijeđeno mišljenje oko tri tisuće ljudi koji su se peticijom izjasnili protiv uvođenja naplate parkiranja.

Tematska sjednica je sazvana na zahtjev oporbenih vijećnika: nezavisnih Mladena Bastijanića i Darka Martinovića, Silvana Vlačića i Klaudija Korve s liste Ulika te SDP-ovaca Valdija Goba, Jasmine Gruičić i Daniela Mohorovića. Gosti su bili predstavnici inicijative „NE Naplata Parkinga Labin“ Bepo Schira, Katarina Žumbar i Andrea Belušić, predstavnici Future Trade, koja je izradila Elaborat mjera unapređenja naplate parkiranja na području Grada Labina, Robert Maršanić i Saša Muschet te Dalibor Zupičić, direktor Labina 2000.    

Predstavnici Future Treda oštro s predstavnicima „NE Naplata Parkinga Labin“

Zaključak je ishod zahtjeva za izadu sveobuhvatnog dokumenta o problematici parkiranja u gradu kojega su postavljali navedeni oporbeni vijećnici, zatim laburist William Negri, ali i Marin Zagrić, Federika Mohorović i Valter Glavičić iz vladajuće koalicije IDS-HNS-HSU te Rasim Halilović iz BDSH.

U početku se govorilo o studiji, ali je Anamarija Lukšić, pročelnica  Upravnog odjela za prostorno uređenje, zaštitu okoliša i gradnju, skrenula pozornost da takva prometna studija postoji od 1991. godine, kao i niz drugih dokumenta, te da se po njima postupno unapređuje regulacija prometa.

Vlačić je nakon toga napomenuo da ne postoji ni jedan dokument koji govori o regulaciji naplate parkinga na području cijelog grada. Na zaključak je utjecao i stav gradonačelnika Tulija Demetlike izrečen na početku i kraju sjednice da je cilj rasprave uvođenje reda u promet i parkiranje u gradu.

Prvi su riječ dobili izrađivači Maršanić i Muschet, prometni stručnjaci zaposleni u Rijekaprometu. Maršanić, koji je doktorirao na prometu i autor je dviju knjiga na tu temu,  napomenuo je da su elaboratom obavili projektni zadatak kojega su dobili od naručitelja, Labina 2000, odnsno ništa više od toga. Njihov je stav da u se gradovima općenito javlja prometni pritisak na središte te da je naplata parkiranja jedini alat koji vozače može prisliti da što brže obave poslove zbog kojih su došli i potom oslobode parkirno mjesto drgim vozačima. Također, nakon uvođenja naplate u centru grada pritisak se premješta na rub naplatne zone, što osobito može prouzročiti probem stanarima, pa je potrebno uvesti dodatne zone naplate kako bi ga se raspršilo. Takvo rješenje su predložili i za Labin, a cijene, termine i ostale uvjete treba odrediti Grad.

Predstavnici inicijative protiv naplate potom su iznijeli niz uočenih nedostataka elaborata, među kojima su glavni to da je stopa motoriziranosti znatno manja od navedene, da se ne navodi mogućnost alternativnog, besplatnog parkiranja te da nije razmotrena mogućnost javnog prijevoza.

Saša Muschet i Robert Maršanić
Saša Muschet i Robert Maršanić

Maršanić se na njihove kritike obrušio s akademskih visina nazvavši ih nekorektnim i neprimjernim.  Kada je troje mladih upitao: „Koliko vas troje ima iskustva u prometu?“, oporbeni vijećnici su počeli negodovati zbog takvog spuštanja na osobnu razinu i uzeli predstavnike Inicijative u zaštitu, što je Martinović i potvrdio rekavši im s govornice: “Potporu oporbenih vijećnika imate.“ Halilović je napomenuo da se iskustvo bez rada ne može steći. Potkraj sjednice Muschet se ispričao zbog “stvorenog krivog dojma da se želimo razračunati s ovim mladim ljudima“.

Peticija protiv uvođenja naplate parkinga žuti karton Gradskom vijeću

Vlačić smatra da je eleborat stručno napravljen, ali nije riješenje koje bi bilo politički-komercijalno. „Podsjeća me na onu izreku: Vidjela žaba da potkivaju konja, pa i ona digla nogu. Labin se uspoređuje sa Rijekom i Zagrebom, zašto ne s Tokijom ili Meksikom? Moramo se spustiti na naš nivo. Mi smo „veliko selo“ i ako se uvede naplata na Zelnicama uz poštu i banku, to neće prometno opteretiti okolne ulice“, kazao je on.

Vlačić se založio za naplatu u četiri gradska centra: na rabačkoj rivi i na placi u Starom gradu tijekom turističke sezone te na Trgu labinskih rudara i navedeni prilaz na Zelenicama tijekom cijele godine. Predložio je moratorij na postojeću naplatu jer je loše i nepravedno rješenje i dodao da bi se time pospješila potrošnja.

Daniel Mohorović smatra da bi uz studiju i moratorij trebalo razmisliti i o referendumu o uvođenju naplate. Bastijanić kaže da je Grad odnosno Labin 2000 pogrešno konciprao projektni zadatak zadan izrađivačima. Njegovo je mišljenje da napjrije treba rasteretiti parkirna mjesta, a to se može izvesti efikasnim javnim prijevozom. 

„Peticijom koju su potpisali građani dobili smo žuti karton, i ja i svi mi ovdje. Zato ću glasati protiv bilo kakve naplate“, kazao je IDS-ovac Zagrić, koji je u konačnici zajedno s Korvom digao ruku protiv zaključka. Federika Mohorović i Glavičić te Negri istaknuli su potrebu pružanja mogućnosti alternativnog, besplatnog parkiranja. Korva smatra da pristup s ciljem uvođenja naplate pogrešan, a to je Vlačić dodatno potcrtao kazavši da se od naplate parkiranja ne može napraviti biznis.

Zupičić je nastojao argumentirano odgovoriti na primjedbe na eleborat i rad poduzeća kojega vodi. Javni prijevoz, kaže on, također košta, a to se može financirati uvođenjem naplate parkiranja. O tome je već razgovarao s Autotransom, kao što je razmotrio ostale probleme proizašle iz elaborata. Naglasio je da Labin 2000 Gradu daje 10 posto godišnjeg profita, da na plaće troši 40 posti prihoda ta da je u opremu parkirališta uložio 400 tisuća kuna, što je naplatu poboljšalo za 30 posto. (Tekst i foto: Robi Selan)

Silvano Vlačić
Silvano Vlačić
Marin Zagrić
Marin Zagrić

Najnovije vijesti

Istarski Forum

Za sudjelovanje u Istarskom Forumu potrebna je prijava ili registracija i izrada profila

Prijava ili Registracija korisničkog računa